فعالیت ها و وضعیت فعلی اوباما، سارکوزی، حسنی مبارک و...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از مسائل سرگرم‌کننده برای افکار عمومی، اطلاع از فعالیت رهبران کشورهای مختلف بعد از پایان دوره حضور در راس قدرت است:

نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهور اسبق فرانسه

نیکولا ساکوزی  درحال حاضر با سلسله تحقیقات قضایی در رابطه با فساد و کلاهبرداری مواجه است و باید به اتهامات مربوط به زد و بند با چند شرکت تبلیغاتی برای مخفی نگه داشتن هزینه‌های واقعی تبلیغات انتخاباتی‌ سال ۲۰۱۲ پاسخگو باشد.

وی یک ماه بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌، مصونیت سیاسی را هم از دست داد.

عمر البشیر رئیس‌جمهور برکنار شده سودان

درحالی رسانه های سودان ، از زندانی شدن البشیر خبر داده اند که برخی از اعضای خانواده وی اعلام کردند این موضوع صحت ندارد و عمر حسن البشیر همچنان در منزل حضور دارد.

حسنی مبارک رئیس‌جمهور سابق مصر

حسنی مبارک پس از کناره گیری از ریاست جمهوری  از سوی دادگاه به اتهام نقض حقوق بشر محاکمه شد اما تمامی اتهامات را رد کرد. وی ابتدا در سال ۲۰۱۲ به حبس ابد محکوم شد ولی بعد از فرجام‌خواهی  و با محاکمه مجدد ، تبرئه شد. از ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ به بعد حسنی مبارک فقط روی تخت بیمارستان یا روی صندلی در بیمارستان، دادگاه یا در منزل دیده شد.

دیوید کامرون نخست‌وزیر سابق انگلیس

کامرون هم‌اکنون زندگی ساده‌ای دارد و هر روز صبح  در میان شهروندان قدم می‌زند، سوار مترو می‌شود و روزنامه ورق می‌زند. بارها دیده شده در حالی در مترو ایستاده که شهروندان دیگر بی‌اعتنا به وی ، نشسته‌اند.

وی  زندگی عادی را ادامه داده و به میهمانی دوستان یا حضور در جشن‌ها و مراسم‌های مختلف می‌رود. کامرون اکتبر ۲۰۱۷ با یک شرکت فروشگاه الکترونیکی آمریکایی قرارداد نیمه‌وقت امضا کرد.

فؤاد معصوم رئیس‌جمهور سابق عراق

پیش‌بینی می‌شد معصوم به دلیل دارا بودن تابعیت بریتانیایی برای زندگی به انگلیس نقل مکان کند اما بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش تصمیم گرفت به همراه همسر، دختر بزرگ و نوه‌ها به منزل قدیمی‌ در بغداد و خارج از دیوارهای منطقه سبز بازگردد. 

باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا

اوباما بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌، تقریبا به طور کامل از صحنه سیاسی خارج شد و اکثر وقت را در مرخصی‌های مختلف در جزایر اقیانوس آرام و سفر به کشورهایی همچون ایتالیا گذراند.

انتهای پیام