برنامه‌های عملیاتی "وبصادر" در سال جاری و پیش بینی افزایش سهم بازار

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت‌اله صیدی در پنجمین همایش سراسری مدیران عالی بانک صادرات که با هدف تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های عملیاتی سال ٩٨ برگزار شد، اعلام کرد: سهم بازار بانک در سال ٩٧ بیش از یک درصد افزایش یافته که همزمان با جذب منابع جدید و افزایش سرمایه امکان بیشتری برای خدمت‌رسانی به تولید فراهم شده است.

وی کاهش مطالبات معوق، انضباط مالی، تسریع در عملیات ارزی، کاهش تشریفات اعتباری و تربیت بانکداران برتر را در قالب الزامات کلیدی بانک در سال ٩٨ برشمرد و تاکید کرد: خدمات نوین بانکداری الکترونیک طی سال جاری با جدیت ارتقا خواهد یافت. همچنین کاهش هزینه‌ها، مشتری مداری، رعایت قوانین و مقررات، حرفه‌ای‌گری، توجه به حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی از جمله مواردی است که در سال پیش‌رو در ارکان بانک با رویکرد جدی‌تری دنبال خواهد شد.

غلام سوری نایب‌رئیس هیات‌مدیره نیز با بیان ابعاد مختلف حاکمیت شرکتی گفت: کار بانک‌ها واسطه‌گری، ایجاد ارزش افزوده در فضای اقتصادی و کمک به رونق کسب و کار است که اهداف حاکمیت شرکتی در بانک‌ها عمدتا متوجه بهبود برخی شاخص‌ها برای پاسخگویی، شفافیت، رعایت قوانین و مقررات و حقوق ذی‌نفعان است.

وی افزود: پیام حاکمیت شرکتی در بانک‌ها تفکیک مدیریت از مالکیت است که در حوزه خصوصی‌سازی به‌خوبی معنی شده است. امنیت مالی، پایداری و ثبات از جمله مهم‌ترین اهداف نهایی حاکمیت شرکتی و نقش ساز‌و کارهای نظارتی و اجرایی با توجه به فناوری‌های نوین برجسته است.

رضا صدیق عضو دیگر هیات‌مدیره هم با تاکید بر اینکه باید با حمایت از تولید، برخی پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول را بر هم بزنیم، گفت: با عملکرد مناسب شبکه بانک صادرات در سال ٩٧، میزان مطالبات غیر‌جاری کمتر از یک درصد رشد داشت و ضمن افت بهای تمام شده پول با رشد ٣١ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌ها روبه‌رو بوده‌ایم. 

وی ادامه داد: براساس برنامه عملیاتی سال ٩٨، انتظار می‌رود سهم بانک صادرات از بازار تا حدود ٩ درصد افزایش یابد و منابع ارزان‌قیمت تا ٣٠ درصد افزایش داشته باشد. کاهش ٣٠ درصدی مطالبات و افزایش ٤٠ درصدی عملکرد بانکداری الکترونیک نیز از جمله اهدافی است که در سال ٩٨ دنبال می‌شود.در سال‌جاری ١٤ واحد بانک متولی انجام ١٧٥ اقدام کلیدی و عملیاتی هستند تا اهداف برای حمایت از بخش‌های تولیدی با سرعت بیشتری پیگیری شود.

انتهای پیام