نخستین حضور شرکت های رتبه بندی در فاینکس ۲۰۱۹/پیش بینی شرایط اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا عربی مزرعه شاهی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هر ساله باعث آشنایی بیشتر مردم با فعالیت، خدمات ارکان بازار سرمایه می شود، چون عموم مردم با ساختار بانک ها آشنا هستند نه بورس.قطعا شرکت ها و بانک هایی که در این نمایشگاه حضور دارند متناسب با ارائه خدمات، دستاوردهایی از این نمایشگاه دارند اما جامع ترین دستاوردی که این نمایشگاه برای مخاطبان دارد، آشنایی با ابزارهای بازار سرمایه و شیوه های سرمایه گذاری همراستا با ریسک پذیری در آن است.

وی با اشاره به نخستین حضور شرکت های رتبه بندی در این نمایشگاه افزود: سال گذشته اولین مجوز حضور شرکت های رتبه بندی در این نمایشگاه  توسط سازمان بورس صادر شد. بنابراین شرکت ها مناسب با مجوز صادر شده می توانند اولین حضور را سال جاری در نمایشگاه به عمل آورند. همزمان با برگزاری فاینکس 2019، زیر ساخت های لازم برای تخصیص اعتبار از سوی شرکت های رتبه بندی به دیگر نهادهای بورسی فراهم شده تا ضعف این بخش بازار تامین شود. چرا که هنوز شرکت های رتبه بندی نتوانسته اند جایگاه واقعی را به ثبت برسانند.

این مقام مسئول درباره خدمات این شرکت ها نیز گفت: شرکت های رتبه بندی، خدماتی برای همه بخش های بورسی و فرابورسی دارند و از طرفی این اقدام می تواند مخاطبان را از سطح کیفی دیگر نهادها آگاه کنند. البته که مشتریان اصلی عمدتا ناشران بورسی هستند اما سایر نهادهای بازار سرمایه مانند شرکت های تامین سرمایه و صندوق‌های سرمایه گذاری به نوعی بصورت غیر مستقیم بابت سرمایه گذاری های انجام شده از خدمات شرکت های رتبه بندی می توانند بهره برند.

عربی مزرعه شاهی با پیش بینی شرایط اقتصادی سال جاری ادامه داد: با توجه به رشد نرخ ارز،صادرات منسجم می تواند محرکی برای رشد اقتصادی و سدی در برابر تحریم ها باشند.

انتهای پیام