بهترین و بدترین سهام مشخص شدند/ از سود ۲۶۸۲ تا زیان ۶۳ درصدی + جدول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اتمام نخستین ماه سال جاری برخی شرکت های دارای سال مالی منتهی به اسفند، شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا بازدهی عملکرد ۶۴۳ شرکت بورسی و فرابورسی از ۴۴ صنعت را برای فروردین و میان دوره های 3، 6 و 12 ماهه بررسی کرد.

عملکرد ۱۲ ماهه

در ۱۲ ماه سال گذشته ، ۵۶۱ شرکت بازدهی بیش از ۲۰ درصد ( سود یکساله بدون ریسک) و ۳۲۱ شرکت بازدهی بیش از ۱۰۰ درصد داشتند. همچنین  بازدهی ۹۵ درصد از سهام و شامل ۶۱۲ شرکت ، مثبت بود و شرکت های ویتانا با ۲۶۸۲ درصد، قند ارومیه با ۹۱۵ درصد و فارسیت اهواز با ۹۰۹ درصد بیشترین بازدهی را به نام خود کردند.

سرمایه گذاری دانایان پارس هم با منفی ۶۳ درصد ، بیشترین زیان را داشت.

صنایع عمده فروشی، استخراج زغال سنگ و محصولات چوبی نیز با بیش از ۲۰۰ درصد، بیشترین بازدهی و صنعت محصولات چرمی با ۱۶ درصد بازدهی، ضعیف ترین عملکرد را داشتند .

عملکرد ۶ ماهه

در ۶ ماهه هم ۴۲۱ شرکت بازدهی بیش از ۱۰ درصد ( سود ۶ ماهه بدون ریسک) و ۵۴ شرکت بازدهی بیش از ۱۰۰ درصد داشتند. حدود ۸۲ درصد شرکت ها و شامل ۵۱۶ سهم، بازدهی مثبت ثبت کردند .

بعد از شرکت های دشت مرغاب و درخشان تهران، شرکت پارس سرام با ۲۹۲ درصد بیشترین بازدهی مثبت در بین ۶۳۱ شرکت را داشته است.

از بین ۶۱۹ شرکت فعال، حدود ۹۱ درصد شرکت ها(۵۶۲) بازده مثبت و سرمایه گذاری دانایان پارس با بازدهی منفی ۶۳ درصد کمترین بازدهی را داشته است.

شرکت های دشت مرغاب با ۳۲۸ درصد، سموم علف کش با ۳۲۲ درصد، سیمان تهران با ۲۸۸ درصد، بیشترین بازدهی مثبت در بین ۶۱۹ شرکت داشته اند. صنعت استخراج سایر معادن، سیمان آهک گچ و خرده فروشی به ترتیب بیشترین بازدهی را داشته و صنعت پیمانکاری صنعتی با منفی ۱۳ درصد ضعیف ترین عملکرد را داشته است.

عملکرد فروردین ماه

در فروردین ماه هم از بین ۵۹۵ شرکت حاضر ، حدود ۹۵ درصد شرکت  شامل ۵۶۴ و ۴۲ صنعت از ۴۴ صنعت بازار سرمایه دارای بازدهی مثبت بودند و صنعت سیمان با بازدهی ۴۷ درصد بهترین عملکرد را داشت.

سرمایه گذاری دانایان پارس با زیان ۶۳ درصدی ضعیف ترین عملکرد و سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر و بیمه تجارت نو با ۲۲۱ و ۱۷۰ درصد بازدهی مثبت، بهترین عملکرد را داشتند.

جدول کامل بازدهی ۶۴۳ سهم

انتهای پیام