بازتاب جهانی تغییر فرمانده کل سپاه پاسداران در رسانه ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، رهبر معظم انقلاب طی حکمی سردار حسین سلامی را به سمت فرماندهی کل سپاه منصوب کرد که خبر این انتصاب مورد توجه رسانه‌های مختلف بین‌المللی قرار گرفت.

العربیه نوشت: رهبر ایران طی حکمی حسین سلامی را به فرماندهی سپاه برگزید ولی دلایل این انتصاب مشخص نیست.

تایمز آو اسرائیل نیز خبر تغییر فرماندهی سپاه را منتشر کرد و مدعی شد: رهبر ایران یکی از تندروترین اعضای سپاه را که بارها و بارها با شعارهایی مثل مرگ بر آمریکا و اسرائیل از نابودی این دو کشور سخن گفته به فرماندهی سپاه منصوب کرد. سلامی بارها اعلام کرده به دنبال محو اسرائیل از نقشه جهان است.

عرب نیوز هم رسانه دیگری بود که به این خبر پرداخت و نوشت: چند روز پس از آن که ترامپ سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، رهبر ایران طی حکمی حسین سلامی را به عنوان فرماندهی کل پاسداران، منصوب کرد.

نیویورک تایمز هم این خبر را منتشر کرد: رهبر ایران، حسین سلامی را جایگزین محمدعلی جعفری کرد. تاکنون دلایل این تغییر بیان نشده است.

فرانس ۲۴ نیز به این تحولات در فرماندهی سپاه پرداخت و خبر داد: رهبر ایران، سلامی را به عنوان فرمانده سپاه انتخاب کرد. این تصمیم در حالی گرفته شد که چند روز پیش دولت ترامپ این نهاد نظامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

نیویورک تایمز نیز خبر انتصاب فرماندهی جدید سپاه را منتشر کرد و نوشت: تاکنون جزئیات این تغییر و تحول منتشر نشده‌ است.

اسپوتنیک، دیلی استار، میدل ایست آی، دویچه وله و ژاپن تایمز نیز خبر انتصاب حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه را منتشر کردند.

انتهای پیام