انصارالله یمن رسماعربستان و امارات را تهدید کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد، عبدالملک الحوثی با اشاره به تعدی‌های ائتلاف عربی تحت امر عربستان و امارات به یمن به شبکه المسیره گفت: اگر عربستان و امارات موفق به اجرای طرح های آمریکا و اسرائیل در یمن شوند، مصیبتی برای دیگر ملت‌های منطقه و جهان اسلام و عرب به بار خواهد آمد.

وی افزود: موفقیت عربستان و امارات در اجرای نقش آمریکا و اسرائیل در یمن باعث خواهد شد تا آنها نبرد را به دیگر کشورهای منطقه نیز گسترش دهند.
امارات در بحران یمن مداخله می‌کند و این مسأله خطر جدی را برای اقتصاد آن در آینده ایجاد می کند و چنانچه تجاوز ادامه یابد اقتصاد امارات و سرمایه گذاری در معرض خطرات واقعی قرار می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: به گفته ترامپ، عربستان و امارات دو امپراطوری در منطقه نیستند و عربستان حتی دو هفته هم بدون حمایت وی دوام نمی‌آورد.

الحوثی درباره نبرد نیروهای مسلح یمن با کشورهای متجاوز در جبهه‌های مختلف نیز گفت: عملیات در مرزها با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده و منجر به شکست ارتش سعودی در جبهه‌های جنوبی این کشور شده تا جایی که عربستان را وادار کرد پس از فروپاشی تمامی تیپ‌ها و مواضع در مرزها، نیروهای ارتش ذخیره را به این مناطق بیاورد.

وی افزود: عربستان جنگجویان مزدور و خائن یمنی و سودانی و همچنین هزاران عناصر تکفیری را به مرزها آورده که در جنگ سوریه و مناطق دیگر مشارکت داشتند. مواضع کشورهای متخاصم در خصوص یمن مشروعیت ندارد و تسلط آنها بر برخی از مناطق جنوبی این کشور، اشغالگری است.

الحوثی با بیان اینکه نیروهای مقاومت یمن با وجود همه مشکلات، تکنولوژی ساخت سلاح را دارند، گفت: موشک‌های یمن می‌توانند به ریاض و ابوظبی و دیگر مناطق حساس هم برسند.

انتهای پیام