صادرات نفت ایران در بدترین شرایط و پیشنهادی برای جایگزین کردن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا پدیدار با اشاره به تحریم‌های جدید نفتی از سوی آمریکا علیه ایران به صدا و سیما گفت: برای ما راه‌ها بسته نیست، زیرا می‌توانیم ظرفیت توسعه تبدیل مواد خام نفتی به فراورده‌های نفتی را به وجود آوریم و با تولید محصولات تکمیلی و با ارزش افزوده زیاد این گونه محصولات را به بازار‌های منطقه عرضه کنیم.

وی افزود : جایگزینی صادرات فراورده‌های نفتی به جای صادرات نفت شاید از سوی دولت قدری سخت باشد اما از نظر بخش خصوصی عملیاتی است . همچنین در هیچ جایی از قوانین و مقررات، بخش خصوصی تحریم نیست و با استفاده از ظرفیت‌های خالی در فراوری نفت به محصول نهایی در کوتاه مدت می‌توانیم نفت را به محصول نهایی قابل مصرف در کشور‌های منطقه تبدیل کنیم. 

پدیدار گفت: اراده دولتمردان برای استفاده و بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌تواند در عبور از بخش مهمی از بحران ناشی از تحریم نفتی کمک کند. ضمن اینکه اجرای تحریم به صورت صد درصدی مقدور نیست و در بدترین شرایط ، صادرات یک میلیون بشکه‌ای نفت مقدور است. چرا که از ۱۵ کشور منطقه حدود ۱۲ کشور به این فرآورده‌ها نیاز مبرم دارند که می‌توان آن را به صورت محموله‌های کوچک و متوسط در کشور آماده و صادر کرد.
 
انتهای پیام