آمار صادرات سال گذشته ایران با کاهش ۵ درصدی و افت ۳۰ درصدی میعانات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس گزارش گمرک از تجارت خارجی  طی سال گذشته ایران نشان می دهد صادرات محصولات پتروشیمی ۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار بوده که ۳۱.۹۳ درصد از ارزش کل صادرات را به خود اختصاص داده است. صادرات این صنعت در دو سال پیش ، ۱۴ میلیارد و ۴۸۶ میلیون دلار بود. بنابراین صادرات این محصول از لحاظ ارزشی در سال قبل نسبت به سال قبل تر، ۲.۳۲ درصد کاهش داشته است.

همچنین صادرات میعانات گازی ۴ میلیارد و ۹۳۵ میلیون دلار بوده که از ارزش کل صادرات سهمی ۱۱.۱۴ درصدی داشته است. این در حالی است که صادرات  محصول در سال ۹۶، به میزان ۷ میلیارد و ۶۳ میلیون دلار بود. به این ترتیب آمار نشان داده صادرات میعانات گازی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، با ۳۰.۱۲ درصد کاهش مواجه شده است.

صادرات سایر کالاها نیز ۲۵ میلیارد و ۲۲۵ میلیون دلار بوده که نسبت به ۲۵ میلیارد و ۴۳۳ میلیون دلار سال ۹۶، کاهش ۸۲ دهم درصدی یافته است. در مجموع جمع کل صادرات در سال ۹۷ به میزان ۴۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار بود، در حالی‎که این عدد در سال ۹۶، ۴۶ میلیارد و ۹۸۲ میلیون دلار بود. بنابراین میزان صادرات در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با افت ۵.۶۹ درصدی مواجه شده است.

انتهای پیام