زنگنه: خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نمی شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بیژن زنگنه با اشاره به وضعیت فعلی بازار نفت به خانه ملت گفت: در جنگ تجاوزگرانه فعلی آمریکا علیه ایران، نفت نوک پیکان قرار دارد. بنابراین بایدبا سربلندی از این شرایط خطیر عبور کنیم. رویای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تحقق نخواهد یافت و با تمام توان این سیاست تحریمی را با شکست روبه‌رو می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضای نفت در بازار جهانی شکننده است، افزود: بیانیه‌های آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها برای اطمینان دادن به بازار و جلوگیری از افزایش قیمت نفت بیش از هر چیز بیانگر نگرانی آنها از بی‌ثباتی بازار نفت است و در این اوضاع شکننده نمی‌توان اطمینان داشت که به اندازه نیاز بازار نفت تولید شود.

زنگنه ادامه داد: اساساً برخی کشورهای منطقه ظرفیت مازاد را برای تحریک آمریکا و وارد کردن فشار به ایران و آرامش خیال مصرف‌کنندگان بیش از واقعیت و توان اعلام می‌کنند لذا ضمن اینکه اعلام می‌کنم خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نخواهد شد، تکرار می‌کنم که آمریکا و هم‌پیمانان آنها با سیاسی کردن نفت و استفاده از آن به عنوان یک سلاح، مرتکب اشتباهی خواهند شد که با توجه به وضعیت شکننده بازار دود آن به چشم خیلی‌ها خواهد رفت.

انتهای پیام