توضیح مدیرعامل رایان بورس درباره رفع مشکلات سامانه کدال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح الله دهقان که اخیرا" به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مدیریت فناوری بورس تهران منصوب شده در آخرین توضیح درباره شرکت رایان بورس گفت: رایان بورس، شرکت فناوری پشتیبان سازمان بورس است، به همین علت توسعه نرم افزاری این سازمان از طریق رایان بورس انجام می شود، حوزه فعالیت از سامانه کدال شروع شد و به مرور با دیگر سامانه ها توسعه یافت.

وی افزود: هم اکنون 23 پروژه فعال با سازمان بورس داریم که مشتری آن سازمان اما سرویس دهی به عموم مردم است یعنی درگاه های الکترونیکی که قرار بود تعریف شود و سازمان بورس از آن طریق سرویس دهی داشته باشد از سوی رایان بورس انجام می شود. همچنین محصولات متنوعی از جمله سنم، کدال 360، سامانه استخدام سازمان، سامانه صدور گواهی الکترونیک و ....  داریم که معروف ترین آن کدال است.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته موفق شدیم رایان بورس را به عنوان یک شرکت دانش بنیان در معاونت فناوری ریاست جمهوری ثبت کنیم که سامانه کدال و سنم نیز دارای مشخصات دانش بنیانی هستند، برای سال جاری نیز قصد داریم به روز رسانی برخی سیستم ها را در نظر داشته باشیم، برخی سامانه ها نیز به حالت نیمه خودکار در سازمان وجود دارد که سعی بر اتمام و اجرا شدن آنها داریم.

دهقان درخصوص رفع مشکلات سامانه کدال گفت: سامانه کدال دارای دو بخش است، بخش اول ورود شرکت ها به این سامانه و درج اطلاعات، بخش دوم کدال عمومی که در یک سال گذشته مورد بازبینی قرار گرفته تا زمان اوج کاری مشکلی ایجاد نشود یعنی عملا قطعی در این بخش وجود نداشته است، از طرفی کدال 360 نیز رونمایی شده تا سنگینی حجم بر دو سامانه تقسیم شود.

وی درباره حضور این شرکت در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: رایان بورس مجری سازمان بورس است و اهداف ان را دنبال می کند به همین علت مانند دیگر شرکت ها به دنبال مشتری و معرفی محصول نیستیم، سازمان هم محصولات و موفقیت هایی که طی یک سال کسب کرده را در معرض عموم می گذارد که رایان یکی از آن موفقیت ها است، اما با نگاه عمیق تر به بازار رقابت باید گفت رایان بورس تا زمانی می تواند سازمان بورس را به عنوان مشتری داشته باشد، پس از آن باید به سمتی حرکت کند که سایر ارکان بورس که به این فناوری نیاز دارند را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام