طرح مسائل پیشکسوتان بازارسرمایه با رییس سازمان بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در آخرین روز دوازدهمین نمایشگاه بورس،‌بانک و بیمه، هشتمین گردهمایی پیشکسوتان بازار سرمایه با حضور شاپور محمدی رییس سازمان بورس، مدیرعامل شرکت بورس تهران و پیشکسوتان بازار سرمایه برگزار شد.

محمدی با اشاره به اینکه بازار رشد بی سابقه ای را تجربه می کند،اظهار داشت: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق در بازارسرمایه منتشر شده و بازار امروز پیچیده‌تر از قبل است. تابلوی خوب، تابلویی است که گویای احوال دقیق بنگاه ها باشد. اکنون حدود ۶۰۰ شرکت در بورس و فرابورس وجود دارد که نشان دهنده وجود شفافیت در بازار است.

وی ادامه داد: تمامی تخلفات موجود در حال بررسی است. در این راستا، سامانه ستان راه اندازی شد که درطول یک سال وضعیت حدود ۱۵۰۰ مدیر را بررسی می کند.در حوزه دسترسی به منابع مالی برای تولیدکنندگان در نظر داریم بیشتر کار کنیم. همچنین نرخ کارمزدها را طوری تعیین می کنیم که به صرفه تر باشد. برای بیشتر شناخته شدن بازار سرمایه نیاز به کمک کارگزاران داریم.تعمیق ابزارهای تازه راه اندازی شده و سال جاری در دستور کار سازمان قرار داد.

بهمن آرمان یکی از شرکت کنندگان این گردهمایی، ضمن اشاره به شرایط سخت تحریم ها گفت: در این دوران بایدبه  بخش ریالی اقتصاد هم توجه زیادی شده و به آن قوت بخشید. 

ابوالحسن اعتضاد بروجردی ضمن مثبت خواندن افزایش سرمایه مشمول شرکت‌های زیان‌زده در سال ۹۷ ، اولین معامله نفت در بورس در سال گذشته را اتفاقی مهم در بازارسرمایه عنوان کرد و گفت: در سال رونق تولید بازارسرمایه بهترین ابزار تحقق توسعه و رونق بخشی به اقتصاد است.

ابراهیم عنایت نیز به عنوان یکی دیگر از پیشکسوتان گفت: در شهرهای کوچک، مردم آشنایی کمتری با بازارسرمایه دارند ازین رو، اغلب در بانک ها سرمایه گداری انجام می دهند. ‌براین اساس، باید فرهنگسازی در حوزه بازارسرمایه بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد.

عظیم ثابت نیز به امکان انجام معاملات توسط  کارکنان کارگزاری اشاره کرده و گفت: بهتر است تمهیدی اندیشیده شود تا کارکنان کارگزاری بتوانند معامله انجام دهند.

به این ترتیب،بعد از طرح مسایل مختلف توسط همه پیشکسوتان حاضر در جلسه، محمدی در خصوص تک تک موارد بیان شده توضیحاتی ارایه داد و گفت: حتما موارد مطرح شده پیگیری می‌شود.

انتهای پیام