نکات کلیدی فاینکس ۲۰۱۹ و حضور کمرنگ سیاست‌گذار بازار پول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سعید اسلامی بیدگلی در آخرین روز از دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با بیان اینکه فاینکس 2019 تنها فرصت بازار سرمایه برای عرضه خود است، اظهار داشت: بانک‎ها و بیمه‌ها در طول سال، فرصت‌های دیگری برای ابراز وجود و ارائه برنامه‌ها و گفت‌وگوها دارند اما مهمترین نمایشگاه بازار سرمایه در طول سال همین نمایشگاه است که فرصتی را برای گفت‌وگوی مدیران و ارائه برنامه‌ها به مردم و ارتباط با آنها فراهم می‌کند و مردم با خدمات بازارهای مالی آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه همچنان جای توسعه دارد ازجمله ممکن است تبلیغات در خارج از بازار سرمایه کامل نباشد.شاید بتوان از روی تعداد بازدیدکنندگان این موضوع را بررسی کرد. نکته دیگر اینکه در روزهای نمایشگاه، حضور سیاست‌گذارانی که مدام به آنها تاکید می‌شود تا ذهن خود را به سمت بازار سرمایه بیاورند، کم بوده و حتی در روز افتتاحیه ریاست بانک مرکزی حضور نیافت و این در حالی بود که رئیس سازمان بورس، رئیس بیمه مرکزی و وزیر اقتصاد در این برنامه شرکت کرده بودند، شاید با برنامه‌ریزی بهتر، حضور وی هم میسر می‌شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: حضور مسئولان در نمایشگاه و معرفی ظرفیت‌های بازار سرمایه به آنها، از نکات کلیدی است. پیش‌بینی‌ها برای اقتصاد ایران خوب نیست بنابراین باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های موجود داشت تا بخشی از ریسک‌ها و شاید کاهش رشدها از این راه جبران شود. باید تمام تمرکز بر توسعه این بخش باشد.

انتهای پیام