علت افزایش تحریم و وعده ادامه صادرات نفت / شش در دیگر هم هست اما خبر ندارند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به نقل از ایرنا، حسن روحانی در جریان جشنواره امتنان از کارگران تهرانی، شرایط کشور را خاص خواند و گفت: در برابر تحریم غیرقانونی آمریکا قرار گرفته و فشار این تحریم به صورت مستقیم بر مردم به ویژه کارگران، اقشار متوسط و پایین جامعه است اما کارگران غیور، زنان، مردان و جوانان نخواهند گذاشت آمریکا پیروز شود.

وی ادامه داد: صفرکردن صادرات نفت ایران هیچگاه اجرا و عملی نخواهد شد. آمریکایی‌ها در آینده خواهند دید صادرات را ادامه می‌دهیم . ممکن است راهی را ببندند اما این راه شش درِ دیگر هم دارد که از آن بی خبرند. بنابراین باید با قدرت صادرات نفت را ادامه و آمریکا را به زانو در خواهیم آورد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: آمریکا می‌خواهد از طریق فشار ، مانع از صادرات نفت شده تا از این طریق درآمد ارزی کاهش یابد. آن‌ها می‌خواهند نیاز به واردات برخی محصولات بیشتر شود. کارگران در خط مقدم مقابله با آمریکا در این شرایط هستند.

روحانی افزود: چهارمین سالی است که در گندم خودکفا بوده ایم که این یعنی بی نیازی به ارز. در برخی بخش‌ها صادرکننده و در بخش کشاورزی هم صادرکننده و هم واردکننده هستیم . در ابتدای دولت ۸ میلیارد دلار در برابر صادرات بیشتر وارد می‌کردیم و امروز تفاضل میان واردات و صادرات سه میلیارد دلار است و باید به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

وی درباره مصوبه صندوق توسعه گفت:یکی از مصوبات هیئت امنای صندوق توسعه ملی این بود که اگر کسی بخواهد کارخانه‌ای تاسیس کند و یا اقدام به توسعه ظرفیت کند ، در اولویت قرار گرفته و تسهیلات بیشتری دریافت کند.

انتهای پیام