ایران خودرو آماده نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در تهران است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا مهری اسکوئی مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: ‌این شرکت از ارکان طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی بوده و در صورت همکاری نهادهای مرتبط ، آماده نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران است .

وی افزود: تعهد به جامعه و ایفای مسئولیت های اجتماعی، این شرکت را بر آن داشته تا علیرغم عدم پرداخت مطالبات مربوط به طرح نوسازی بیش از 60 هزار دستگاه تاکسی در سال 95 و 96، برای نوسازی در سال 98 هم برنامه ریزی کند.

این مقام مسئول افزود: طرح کلید به کلید سال 95 و 96 در تاریخ نوسازی ناوگان تاکسیرانی بی سابقه بود و رضایت زیادی را در پی داشت و رانندگان تاکسی هم زمان با اسقاط خودروی فرسوده، تاکسی نو را تحویل گرفتند و درآمد و معاش آنها دچار مشکل نشد.

اسکوئی علت توقف این طرح را عدم وصول مطالبات ایران خودرو از محل گواهی اسقاط خودروهای فرسوده عنوان کرد و گفت: برخی متولیان نوسازی از جمله گمرک و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت به تعهدات خود عمل نکردند و بیش از 100 میلیارد تومان را نداده اند. با این وجود ایران خودرو  مکلف به انجام این وظیفه می داند تا با مشارکت در این طرح ملی دین خود را به جامعه ادا کند.

وی افزود: متناسب با تقاضای تاکسی رانی و توان و تمایل رانندگان، تعداد خودروهای پیش بینی شده قابل افزایش بوده و خوشبختانه تعهدات برای تاکسیرانی بروز است و هیچ معوقه ای برای آن وجود ندارد. هر تقاضای جدید در سال جاری هم با قیمت مصوب قابل عرضه خواهد بود.

وی حمایت مسئولان و نهادهای تصمیم گیر از قشر زحمتکش رانندگان تاکسی را لازمه مشارکت آنان در طرح دانست و گفت: افزایش سقف تسهیلات اعطایی به رانندگان، بخشی از حمایت های مورد نیاز برای اجرای موفق طرح است.

اسکوئی ادامه داد: همه نهادها و ارکان های مرتبط از جمله تاکسیرانی، وزارت کشور، ستاد سوخت و خودروساز باید این طرح را طرحی ملی دانسته و با همدلی و همکاری و رفع موانع احتمالی برای اجرای کامل آن تلاش کنند. چرا که کاهش آلایندگی و مصرف سوخت و استهلاک خودرو،‌ رفاه و ایمنی راننده و سرنشین، زیبایی شهر و رضایت رانندگان و شهروندان از نتایج اجرای طرح نوسازی تاکسی های فرسوده است.

انتهای پیام