دستورالعمل تایید صلاحیت مدیران موسسات اعتباری کلید خورد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، براساس اعلام بانک مرکزی، دستورالعمل تایید صلاحیت و عزل یا هرگونه تغییر مدیران و اعضای کمیته‌های ریسک، حسابرسی داخلی و رعایت قـوانین و مقـررات تطبیـق مؤسسـات اعتبـاری مصـوب نوزدهمین جلسه کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانـک مرکـزی ابلاغ شد. 

همچنین فرآیند تایید صلاحیت افراد پیشنهادی موسسات اعتباری بزودی در دستور کار این بانک قرار خواهد گرفت و لازم است مکاتبات در خصوص اعضای کمیته‌ها و مدیران ریسک، حسابرسی داخلـی و رعایت قوانین و مقررات تطبیق با اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی به عنوان دبیرخانه این موضوع انجام پذیرد.

براین اساس، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی که تاکنون اقدام به معرفی مدیران و اعضای کمیته‌ها به این بانک نکرده‌اند، باید در اجرای الزامات مقرر در ضوابط ناظر بر حاکمیت شرکتی در شبکه بانکی، نسبت به معرفـی مدیران و اعضـای کمیته‌های مذکور به این بانک برای سیر تشریفات تایید صلاحیت اقدام کنند.

همچنین با عنایت به طرح برخی از ابهامات و پرسش‌ها از سوی شبکه بانکی در خصوص مفاد دستورالعمل الزامات ناظر برحاکمیت شرکتی در مؤسسات اعتباری غیردولتی، احکام مربوط به مواد ۱۳، ۱۴و ۱۵دستورالعمل مذکور، ناظر بر مدیرعامل بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز است.

انتهای پیام