کاهش سود ۱۲ درصدی بزرگترین شرکت بورس و برنامه عرضه اولیه یک شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که با ارزش روز 25.7 هزار میلیارد تومانی ، بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ ارزش روز بازار سهام بشمار می رود که اولین سود سال مالی منتهی به 31 خرداد 95 این هلدینگ بزرگ با 12 درصد کاهش نسبت به سال مالی جاری 1839 ریال پیش بینی شد.

براساس این گزارش، در حالی سود حاصل از سرمایه گذاری ها 13 درصد کاهش یافته که سود حاصل از فروش سرمایه گذاری 17 درصد رشد کرده که ناشی از پیش بینی عرضه اولیه پتروشیمی فجر است.
در شرایطی که پیش بینی سود پتروشیمی های بندرامام ، مبین و برزویه با رشد همراه بوده است ، اما پتروشیمی پارس و بوعلی و بازرگانی پتروشیمی کاهش سودآوری و کاهش سود نقدی را برآورد کرده اند.

"فارس" سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 94 را 2.087 ریال پیش بینی کرده بود. همچین در برابر پیش بینی سود تلفیقی 2.279 ریالی سال مالی جاری، سود تلفقی سال آینده 2.014 پیش بینی شده است.

مطابق بند 2-2 گزارش حسابرس نسبت به اطلاعیه پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه، "طبق قرارداد منعقده فیمابین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت اصلی، تقسیط و بازپرداخت بدهی های ناشی از انتقال مطالبات شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت های فرعی واگذار شده به شرکت اصلی اعم از ریالی و ارزی ‌باید طی 36 ماه از ابتدای آذرماه 1391 آغاز می‌گردید. همچنین از تاریخ خصوصی شدن شرکت اصلی کارمزد تقسیط بدهی ها و وجه‌التزام مربوط به اقساط معوق قابل محاسبه است. با توجه به واگذاری های انجام شده طی سنوات 1391 و 1392، شرکت اصلی از تاریخ 18 خردادماه 1392 خصوصی تلقی می‌گردد، لیکن از بابت کارمزد و وجه‌التزام متعلقه مبلغی در صورت سود و زیان پیش‌بینی شده منظور نگردیده است".

انتهای پیام