دفاع وزیر اقتصاد از سازمان خصوصی سازی در تعیین قیمت بنگاه های اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند درباره خصوصی‌سازی و مشکلات موجود در این زمینه به خانه ملت گفت: آسیب شناسی‌های بسیاری درباره روش‌های واگذاری، قیمت گذاری، و سیاست هایی برای شفافیت و تقویت خصوصی سازی انجام شده است.

وی با اشاره به جلسه هیات واگذاری افزود: در این جلسه درباره واگذاری باقی مانده سهام دولت در شرکت هایی که در بورس هستند تصمیم گیری شد. امیدوارم در آینده ای نزدیک این فرآیند طی و ابلاغ شود. اگر این امر محقق شود گام بزرگی در واگذاری ها در محیطی شفاف انجام می شود و منافع حاصله نیز به مردم می رسد.

این مقام مسئول ادامه داد: قانون گذار روش قیمت‌گذاری در واگذاری ها را تعیین کرده و برای قیمت گذاری از کانون کارشناسان دادگستری تیمی درخواست کرده که این افراد به محل موضوع واگذاری مراجعه می‌کنند و پس از بررسی، قیمت پیشنهادی را ارائه می دهند.

دژپسند با بیان اینکه واگذاری ها موضوعی نیست که توسط سازمان خصوصی سازی تعیین قیمت شود، گفت: قیمت پیشنهادی به هیات واگذاری که متشکل از 2 نفر از نمایندگان مجلس، روسای اتاق‌های بازگانی و تعاون  به وزیر دادگستری ارائه شده و بررسی و تعیین می شود. بنابراین در واگذاری ها روال قانونی طی می شود.

انتهای پیام