سقوط سهام آمریکا و آسیا به دلیل بن بست در مذاکرات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پس از اینکه آمریکا از چین خواست تغییراتی اساسی در قانون انجام دهد و چین هم اعلام کرد هیچ میوه تلخی را که به منافع این کشور آسیب بزند، نخواهد بلعید به نظر می رسد دو کشور در مذاکرات به بن بست رسیده باشند.

در ساعات کار بازارهای آسیایی در ابتدای معاملات امروز، شاخص ای مینی سهام اس اندپی 500 آمریکا، یک درصد سقوط کرد.

گسترده ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن 0.4 درصد افت کرد تا به پایین ترین سطح 2 ماهه که روز پنج شنبه ثبت کرده بود،نزدیک شود.

درحالی که بازارهای هنگ کنگ به علت تعطیلات رسمی بسته بودند در بازارهای چین شاخص شانگهای و شرکت های برتر چین، سی اس آی 300 به ترتیب 1.4 و 1.6 درصد سقوط کردند.نیکی ژاپن یک درصد سقوط کرد و به پایین ترین سطح از 28 مارچ تا کنون رسید، اما در ادامه 0.5 درصد از این افت را جبران کرد همچنین ای اس اکس استرالیا 0.44 درصد افت کرد و کوسپی کره جنوبی 1.06 درصد کاهش یافت.

نرخ سود اوراق 10 ساله آمریکا با انتظار از اینکه اختلافات تجاری به رشد اقتصادی جهان فشار وارد کند، اندکی افت کرد و به 2.441 درصد رسید.

در بازار ارز، نرخ برابری یوآن با دلار در بازارهای خارج از چین 0.4 درصد افت کرد و به پایین ترین نرخ 4 ماهه 6.88 رسید. همچنین نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن 0.2 درصد کاهش یافت و به 109.74 واحد رسید.

انتهای پیام