راه‌اندازی بورس جدید آمریکا با افق سرمایه‌گذاری بلندمدت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی‌ ان‌ بی‌ سی، در پی انتقادات به قوانین و مقررات بازار سرمایه آمریکا طی سال گذشته و در پاسخ به نگرانی‌ها برای تمرکز بیش از حد بازار سهام این کشور بر سود‌های کوتاه‌مدت، تشکیل بورسی جدید برای سیلیکون‌ولی تصویب شد.

با حمایت مارک اندرسون یکی از چهره‌های شاخص سیلیکون‌ ولی که در زمینه سرمایه‌ گذاری جسورانه (VC) فعال است، بورس بلند‌مدت راه‌اندازی شد. ماموریت این بورس ایجاد بازاری است که به چرخه نوآوری کمک و سرمایه‌گذاری در خلق ارزش بلندمدت را که برای شرکت‌ها و نیز سرمایه‌گذاران سودمند خواهد بود، تشویق کند و همچنین از انواع مختلف فشار‌های کوتاه‌مدت (ارائه گزارش عملکرد‌، شناسایی سود و.. در کوتاه‌مدت) بکاهد.

از جمله ویژگی‌ها و تفاوت‌های این بورس جدید که گفته می‌شود سال جاری برای پذیرش و آغاز معاملات آماده خواهد شد، می‌توان به تاثیر مدت نگهداری سهام بر قدرت حق رای، پاداش مدیرعامل بر اساس عملکرد مالی بلندمدت شرکت (احتمالا یک دهه) و افشای اطلاعات بر اساس عملکرد مالی بیشتر از یک سال اشاره کرد که همه این موارد منجر به جذب سرمایه‌گذارانی با افق سرمایه‌گذاری بلندمدت به این بورس خواهد شد و این شرایط به خصوص برای استارت‌آپ‌ها مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام