تمساح خلیج فارس به اعدام محکوم شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، محمدصادق اکبری گفت: حکم محکومیت سرکرده گروه بین‌المللی مواد مخدر با نام اختصاری (ع – ز) معروف به تمساح خلیج فارس به همراه ۱۷ تن از اعضای شبکه سازمان یافته وی صادر شد.

وی در خصوص جزئیات این پرونده افزود: دامنه فعالیت این گروه فراتر از ایران بوده است و اقدامات مجرمانه آنها از کشورهای پاکستان و افغانستان آغاز و با عبور از پهنه زمینی و دریایی سیستان و بلوچستان و هرمزگان به عمق سرزمینی ایران به ویژه استان‌های فارس، تهران و آذربایجان کشیده می‌شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این گروه طی دو سال فعالیت موفق شده بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر وارد نماید که خوشبختانه در پی هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله‌ها کشف و ضبط شد.

اکبری گفت: این باند بین المللی با استفاده از راهکارهای پولشویی بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات تبدیل نموده است که بسیاری از این اموال نامشروع، شناسایی و به نفع دولت ضبط شد.

وی افزود: از این گروه تعداد زیادی املاک زراعی، بیش از شصت منزل مسکونی، چندین فروند شناور صیادی از قبیل لنج و قایق، ۱۶ دستگاه انواع خودرو، ۶ قبضه اسلحه شکاری و بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان وجه نقد کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام