دیپلمات ارشد روس: ایران هرگز NPT را نقض نکرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر ارماکوف گفت: تهران دقیقا در حال انجام کاری است که واشنگتن با تحریم‌های اخیر هسته‌ای مجبور کرده. در حقیقت این آمریکا بود که صادرات اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین ایران را غیرممکن ساخت. در نتیجه ایران چاره‌ای جز ذخیره کردن این دو ندارد و واشنگتن تنها مسبب این مسئله است.

وی افزود: فعالیت‌های هسته‌ای ایران در شرایط کنونی مطابق با برجام است. ایران هرگز پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) را نقض نکرده و حتی موافقت کرده تا گام‌های بی‌سابقه‌ای را در جهت تضمین شفاف‌سازی برنامه هسته‌ای در چارچوب توافق هسته‌ای بردارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اقدامات واشنگتن با هدف تضعیف توافقات مهم بین‌المللی که در راستای تقویت امنیت جهانی و منطقه‌ای تنظیم شده بود، تهدیدی جدی برای رژیم عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است.

ارماکوف ضمن ابراز تأسف در خصوص اینکه جامعه بین‌المللی نتوانسته به خوبی مانع از اجرای سیاست‌های مخرب آمریکا شود، گفت: روسیه و چین سال گذشته سند کاری در حمایت از برجام آماده کردند اما اروپایی‌ها و دیگر متحدان آمریکا ترسیدند به این طرح ملحق شوند و حالا نتایج تأسف‌بار چنین رویکردی را می‌بینیم.

انتهای پیام