واکنش ظریف به حوادث اخیر در منطقه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف در دیدار با سوشما سواراج همتای هندی خود اقدامات و خرابکاری های مشکوک در منطقه را از محورهای مطرح شده عنوان کرد و گفت: قبلا هم  پیش بینی این گونه اقدامات در جهت دامن زدن به تنش در منطقه را کرده بودیم.

وی در خصوص تحرکات رخ داده در سطح منطقه افزود: در دیدار امروز در مورد مسائل منطقه و همچنین خطراتی که سیاست های افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و در منطقه تلاش دارند بر منطقه تحمیل کنند، گفت و گو شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی اقدامات خود در چارچوب برجام را انجام داده گفت: همانطور که این روزها مواضع ایران را برای شرکای نزدیک از جمله روسیه تبیین کرده ایم در دیدار امروز هم در مورد آخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی توضیحات کافی داده و اقدامات در این خصوص تبیین شد. وزیر خارجه هند و سایر طرف ها نیز بر اهمیت این که ایران باید از منافع برجام بهره مند شود تاکید داشته و درخواست داشتند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

ظریف ادامه داد: در مورد مباحث مربوط به انرژی، چابهار و روابط دوجانبه بسیار خوب بین ایران و هند گفت و گو شد. علاوه بر این درباره میزان بالای تجارت بین دو کشور و تلاش برای تداوم آن مورد توجه و تاکید قرار گرفت. هند در بسیاری از زمینه ها با ایران همراه و هماهنگ است و اینگونه گفت وگوها و تبادل نظرها برای روابط دو کشور حتما ضروری است.

انتهای پیام