آمریکا به ایران پیام داد: توافق جدید می‌خواهیم نه جنگ

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از میدل‌ایست‌آی، منابع آگاه مدعی شده‌اند مایک پامپئو در سفر به بغداد به عادل عبدالمهدی گفت: آمریکا خواستار جنگ با ایران نیست.

وی همچنین از نخست‌وزیر عراق خواسته این پیام را به تهران برساند که تنها چیزی که دونالد ترامپ می‌خواهد یک توافق هسته‌ای جدید است. آنچه پامپئو به عادل عبدالمهدی گفت در واقع بسیار متفاوت بود و لحن پامپئو، نخست‌وزیر عراق را شگفت‌زده کرد.

بر اساس این گزارش، سفر پامپئو به بغداد اعلام‌نشده بود و عادل عبدالمهدی انتظار داشت با سخنان آتشین پامپئو درباره ایران رو به رو شود.

وی از عبدالمهدی خواست این پیام را برساند که آمریکا دنبال جنگ با ایران نیست و ترامپ تنها خواستار یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است که بتواند آن را توافق مخصوص ترامپ بنامد.

وی افزود: آمریکا مشتاق رسیدن به توافق جدید است. عبدالمهدی پاسخ داد ایرانی‌ها مردم مغروری هستند و پرونده توافق هسته‌ای را دوباره باز نخواهند کرد اما ممکن است پذیرای اضافه شدن مفادی به این توافق باشند. پامپئو از ایده اضافه شدن مفادی به برجام استقبال کرده و آن را پیشنهادی خوب خوانده است.

این منبع آگاه ادامه داد: لحن پامپئو مثبت بود. وی ایران را تهدید نکرد. روز بعد، عبدالمهدی فردی را به ایران فرستاد تا این پیشنهاد را به گوش آنها برساند.

دولت آمریکا بعد از موفق نشدن در سیاست‌ها در قبال کره شمالی و ونزوئلا، رویکرد تهدید و پیشنهاد مذاکره را برای ایران در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام