بیمه البرز برای ورود به بازار اوراق بهادار بیمه اعلام آمادگی کرد/وضعیت کلی صنعت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رسول تاجدار با اشاره به پرداخت خسارات سنگین 200 میلیارد تومانی طی سال 97 همچون زلزله غرب،کشتی سانچی و شرکت دام و طیور به دنیای‌اقتصاد گفت: به‌رغم رشد ۲۱ درصدی تولید حق بیمه،خسارت هم با رشد ۳۱ درصدی همراه بود وگرنه نسبت خسارت بیمه البرز از میانگین صنعت بیمه پایین‌تر بود.ویژگی بارز بیمه البرز که این شرکت را نسبت به سایرشرکت‌‌های بیمه متمایز کرده، رقابت بر مبنای ارائه خدمات است که هیچ گاه برای جذب مشتری نرخ‌شکنی نمی‌کند.

وی درباره بیمه‌گری در ایران افزود: هر چند صنعت بیمه خدمات بزرگ و ارزنده‌ای ارائه می‌دهد و خسارات بزرگ حوادث طبیعی را پوشش می‌دهد، اما از تولید ناخالص ملی سهم ناچیزی دارد که نیاز است با اتخاذ تصمیم و سیاست‌‌های درست و اشاعه فرهنگ بیمه در سطح جامعه سهم بیمه از GNP افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایران بخاطر بهره‌مندی از ظرفیت های بزرگ همچون جمعیت جوان و منابع طبیعی همچون نفت می‌تواند جزو ۲۰ اقتصاد برتر جهان باشد،اظهار امیدواری کرد با تسهیل و بهبود شرایط اقتصاد داخلی وارد فاز اقتصاد جهانی شویم.مشکلات اقتصادی تنها بخاطر تحریم‌‌ های بین‌المللی نیست بلکه بسیاری از شرکت‌‌ها و بنگاه‌‌های تجاری با مشکلات داخلی که به ساختار آنها بازمی‌گردد رنج می برند.

تاجدار ادامه داد: از آنجا که بسیاری از مشکلات صنعت بیمه الزاما تابع شرایط تحریم نیست، بنابراین برای برون‌رفت از شرایط فعلی باید به ظرفیت های داخلی و صنعت توجه ویژه‌ای داشت از جمله توجه به تغییر ساختار، استفاده از ابزارهای جدید بیمه‌ای، ارتقای توان تخصصی، اجرای حاکمیت شرکتی، تغییر نگاه صرفا اجتماعی به نگاه بازرگانی درباره عملکرد شرکت‌های بیمه و ایجاد کنترل‌های داخلی موثر و مفید است.

وی درباره وضعیت کلی صنعت بیمه گفت: هم‌اکنون کل دارایی‌‌های شرکت‌‌های بیمه ۵۴ هزار میلیارد تومان است در حالی که بدهی آنها به ۴۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد. همچنین کل حقوق صاحبان سهم آنها فقط ۴۳ هزار میلیارد تومان است که حتی با شرکت‌‌های کوچک جهانی قابل‌مقایسه نیست.

تاجدار با اشاره به تاثیر تحریم‌‌ها بر صنعت بیمه گفت: اوراق بهادار بیمه‌ای جایگزین مناسبی برای بیمه‌‌های اتکایی است که هم‌اکنون به‌دلیل تحریم‌‌ها نمی‌توانیم از بیمه‌‌های اتکایی خارجی استفاده کنیم، در حالی ‌‌که امروزه ۲۲۰ میلیارد دلار عرضه اوراق بهادار بیمه‌ای در جهان وجود دارد. به‌عنوان اولین شرکت بیمه‌ای آمادگی را جهت ورود به بازار اوراق بهادار بیمه اعلام می کنم.

انتهای پیام