اذعان مدیرعامل به پرداخت حقوق‌های غیرمتعارف در بزرگترین هلدینگ بورسی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، جعفر ربیعی طی بخشنامه‌ای در بهمن سال گذشته اعلام کرد: سقف حقوق مدیران این مجموعه خصولتی در منطقه شمال به بیش از ۲۶ میلیون تومان و مدیران منطقه جنوب به حدود ۳۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

با نگاهی به ترکیب سهام‌داران این مجموعه باید گفت، 19 درصد سهام این مجموعه متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی، 40 درصد در اختیار سهام عدالت، 12 درصد در اختیار صندوق بازنشستگی صنعت نفت ، 7 درصد تاپیکو، بیش از 14 درصد در اختیار پتروشیمی تابان فردا و مابقی نیز در بورس است.این مجموعه نه به طور کامل، خصوصی است و نه دولتی اما غالب تصمیم‌گیری‌ها برای این مجموعه در وزارت نفت اتخاذ می شود بنابراین چسبندگی این مجموعه خصولتی به وزارت نفت زیاد است.

حقوق های غیر متعارف مدیران هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس که یکی از سهام‌داران آن صندوق بازنشستگی صنعت نفت است، انتقاداتی را در پی داشته که چندی پیش رئیس صندوق بازنشستگی، مدیر یک شرکت پتروشیمی وابسته به شرکت‌های این سازمان را به دلیل دریافت حقوق 30 میلیون تومانی برکنار کرد اما در وزارت نفت و صندوق بازنشستگی صنعت نفت پرداخت چنین حقوق‌هایی کاملا عادی به نظر می‌رسد.

از آنجا که بخشی از سهام "فارس" متعلق به بازنشستگان صنعت نفت و سهام عدالت است، مشخص نیست چرا باید از جیب سهام‌داران اصلی حقوق‌های غیرمتعارف به این مدیران پرداخت شود.

انتهای پیام