تحلیل تکنیکال شاخص بورس/ بازار به مرحله ۱۲ تا ۱۴نمودار مشهور رسید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مهدی عشریه کارشناس ارشد مهندسی مالی و تحلیلگر تکنیکال واحد تحلیل و مشاور سرمایه گذاری کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران با ارایه سه نمودار از شاخص ، پیش بینی کرد روند نزولی بازار سرمایه به زودی زود برسد. وی معتقد است بازار سهام در مرحله ۱۲ الی ۱۴ نمودار مشهور روانشناسی قرار دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص بورس

براساس این گزارش، درحالی روزهای ناامیدی بازار آغاز شده و افراد بسیاری با احساس خستگی از روند نزولی بازار سرمایه ، خروج از بازار را توصیه می کنند که تحلیل تکنیکال شاخص بورس گویای نکات دیگری است.

در نمودار اول، روند لگاریتمی نمودار شاخص کل به همراه سیکل های زمانی بررسی شده است.شاخص به نزدیکی خط روند صعودی بلند مدت خود نزدیک شده که با استفاده از تقاطع سیکل زمانی، انتهای روند نزولی بازار سرمایه تا ماکزیمم 10 روز کاری دیگر تایید می گردد.

در شکل دوم با استفاده از خطوط گن، نقاط حمایتی و مقاومتی بازار سرمایه بررسی شده ،61800 ،66600 و 72000 واحد، از مهمترین نقاط بازگشتی شاخص کل هستند.

بر این اساس، شاخص کل بازار سرمایه در محدوده مطروحه در حال نوسان است که باتوجه به پایان سیکل نزولی زمانی، شاخص کل بایست به زودی مقاومت 72000 واحد را بشکند تا تایید روند صعودی جدید صادر گردد.

در شکل سوم نیز با استفاده از فیبو تایم زون، پایان روند نزولی پیش بینی شده است.درنهایت اواسط نیمه دوم ماه جاری، این روند نزولی به پایان می رسد.

در نتیجه روند نزولی بازار سرمایه به زودی زود به پایان خواهد رسید. بنابراین بهتر است سرمایه گذاران از رفتار هیجانی بپرهیزند . در این میان برعکس بسیاری از تفکرات، تیم تحلیل واحد مشاور سرمایه گذاری راهنمای سرمایه گذاران توصیه به خرید در روزهای آتی را دارد البته در سهامی که هم از نظر تکنیکی و هم از نظر بنیادی قابل تایید هستند.

بازار در مرحله ۱۲ تا ۱۴نمودار مشهور

نمودار مشهوری از روانشناسی بازارهای مالی سرمایه گذاران ارائه شده که از نگاه ما، بازارسرمایه درحال حاضر در مرحله 12 الی 14 نمودار روانشناسی بازار سرمایه قرار دارد و باید منتظر رشد نماگر اقتصادی در روزهای آتی بود. از عوامل این رشد می توان به احتمال مخابره شدن اخبار مثبت از مذاکرات اشاره کرد که مهمترین عامل ترس سرمایه گذاران در بازار سرمایه است.

انتهای پیام