درخواست های مهم مدیران عامل بانک ها از همتی: تسعیر ارز، برگزاری مجامع و ....

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در جمع مدیران عامل بانک ها با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری درجمع کارگزاران نظام یکی از اولویت های مهم سیستم بانکی را تأمین نقدینگی بنگاه هاو پشتیبانی از آنها دانست و گفت: روند اصلاح بانکی علیرغم پیچیدگی و حساسیت مناسب بوده و انتظار می رود با مجوزهای دریافتی از شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه به نتایج مثبتی برسد.

وی با اشاره به اختصاص ۵ هزارمیلیارد تومان وام قرض الحسنه ۷ و۱۵ ساله برای بخش کشاورزی و مسکن مناطق سیل زده ازمدیران بانکها خواست در پرداخت سهمیه های تعیین شده تسریع کنند و بانک مرکزی نیز از نظر اعتباری از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

براساس این گزارش، مدیران بانک ها نیز خواهان ضرورت احیای کانون بانک ها، تعیین تکلیف تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی بانک ها، رمزهای یکبار مصرف، واگذاری اموال و دارایی های مازاد بوده و مقرر شد پیگیری لازم انجام گیرد.

در این میان کوروش پرویزیان رییس کانون بانک‌ها و موسسات خصوصی گفت: مهم ترین موضوع بانک ها ، برگزاری مجامع است زیرا دستورالعمل جدید متفاوت از گذشته بوده و با توجه به وضعیت فعلی بانک ها از رییس کل بانک مرکزی تقاضا بازنگری شد.

وی افزود: دستورالعمل شناسایی درآمد از دیگر موارد و مشکلات فعلی بانک ها است و از حوزه نظارت بانک مرکزی تقاضا شد تا دستورالعمل شناسایی درآمد مورد بازنگری قرار گیرد. سومین موضوع حسابرسی ارزی بانک ها بود. موضوعی که سال ۹۰، ۹۱ مطرح بود و به دلیل نزدیکی مجامع اگر این مشکل حل و فصل شود به طور حتم به ساختار بانک ها کمک خواهد کرد. چهارمین موضوع درباره دستورالعمل مشکل آفرین کفایت سرمایه بود.

انتهای پیام