افزایش سرمایه ۶۰ و ۵۰ درصدی دو سهم منفی و دارای صف خرید از سود انباشته

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو شرکت فرابورسی ساینا و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت از برنامه افزایش سرمایه 60 و 50 درصدی خبر دادند که "ساینا" با رشد 4.5 درصدی قیمت و صف خرید روبرو اما "زکشت" با افت 2.6 درصدی مواجه شد.

بر این اساس،شرکت ساینا درنظر دارد به منظور اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از 10 به 16 میلیارد تومان برساند.تامین مالی این شرکت درصورت موافقت سازمان بورس از محل جذاب سود انباشته صورت می گیرد.

شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر مالک 63.9 درصد این شرکت بشمار می رود.

همچنین کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت با پیشنهاد هیات مدیره درصدد است سرمایه را از 20 به 30 میلیارد تومان برساند.تامین مالی "زکشت" از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی با اهداف اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی ترازنامه، تامین بهتر سرمایه در گردش مورد نیاز به منظور کنترل بهتر قیمت نهاده ها، بهبود نسبت مالکانه و ارتقاء جایگاه شرکت در صنعت کشاورزی و دامپروری، جبران مخارج سرمایه ای انجام شده بابت پروژه افزایش ظرفیت دام مولد و ایجاد شرایط برای ادامه رشد طبیعی گله اعمال خواهد شد.

بنابراین گزارش، موسسه خیریه علی وحسین همدانیان،سهامدار 83.6 درصدی این شرکت تازه وارد بازار محسوب می شود که در 3 ماهه  50 ریال، 6 ماهه 166 ریال و در 9 ماهه  با یک  پرش خوب 421 ریال  را محقق کرده بود و حال در 12 ماهه این عدد به 602 ریال  رسیده است .

انتهای پیام