دو عامل موثر بر وضعیت بورس و اثر مثبت افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولید هلالات با بیان اینکه به لحاظ قانونی شرکت ها باید تا پایان اردیبهشت ماه گزارش 12 ماهه را ارسال کنند به ایرنا گفت: این موضوع مربوط به شرکت هایی است که سال مالی آنها منتهی به 29 اسفند سال گذشته است. تا روز سه شنبه با موجی از گزارش شرکت ها همراه می شویم، افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار جهانی طی سال گذشته و رشد قیمت ارز سبب افزایش نرخ فروش و سود سال 97 آنها نسبت به سال 96 شد.

وی با پیش بینی ارائه گزارش های مطلوب افزود: همراه با گزارش های 12 ماهه، گزارش های ماهانه شرکت ها که مربوط به عملکرد آنها در اردیبهشت ماه است تا پنجم خرداد ارسال می شود، این 2 مورد از جمله محرک هایی است که بر روند بازار سرمایه تاثیرگذاری خواهند داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تداوم انتشار اخبار سیاسی اثر روانی را بر روند معاملات بازار سهام گذاشت،ادامه داد: اما اکنون دیگر حرف جدیدی که بتواند بر بازار تاثیرگذار باشد وجود ندارد، به همین دلیل شاخص چند روزی است که بر سطوح کانال 200 هزار واحد تثبیت شده است.بازار روز گذشته مثبت بود و انتظار می رود با توجه به ارائه گزارش های 12 ماهه شرکت ها روند آن، همچنان افزایشی باشد.

هلالات با مقایسه بازارهای ارز، طلا و سهام ، گفت: بازار طلا و ارز با سهولت معاملات که در بازار سرمایه وجود دارد، همراه نیستند و به عنوان کالای فیزیکی محسوب می شوند که به لحاظ نگهداری با مشکل روبرو هستند،همچنین برای این بازارها قوانین دست و پاگیر و منع قانونی وجود دارد در حالی که در بازار سرمایه به دلیل وجود مشوق های دولتی نگرانی چندانی وجود ندارد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در بانک ها گفت: اکنون نرخ تورم بیشتر از میزان سود بانکی است و توجیهی برای سرمایه گذاری در بانک وجود ندارد.بازار سهام تنها بازاری است که از تورم اثر مثبتی را کسب می کند،افزایش نرخ ارز برای این بازار به عنوان خبر مثبت محسوب می شود، بنابراین اکنون بازار سرمایه به عنوان بهترین بازار برای سرمایه گذاری به حساب می آید.

هلالات درخصوص افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی که باید از سوی شورای نگهبان تعیین تکلیف شود، گفت: این اقدام بر روند معاملات بورس تاثیرگذار و زمینه رشد را فراهم می کند به همین دلیل بازار به شدت از این موضوع استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام