امتناع کنندگان از بازگشت ارز صادراتی به قوه قضاییه معرفی می شوند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فرهاد دژپسند با اشاره به انتشار آماری مبنی بر عدم بازگشت ۳۰ میلیارد دلار ارز صادراتی گفت: این آمار ارائه شده برای تاریخ زمانی کنونی نیست، چراکه وزارت اقتصاد در مقاطع تاریخی خاصی آمار ارائه می دهد و این موضوع برای اواخر اسفندماه بوده است. در حال حاضر میزان ارزی که بازگشته، افزایش یافته بطوری که در اردیبهشت ماه، ۱.۷ میلیارد دلار ارز صادراتی بازگشت و اکنون از مرز ۱۰ میلیارد دلار گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه اسامی کسانی که کالا صادر کرده و ارز آن را وارد نکرده اند موجود است، افزود: گمرک و بانک مرکزی اسامی این افراد را دارند و نهاد ناظر اسامی افرادی که به عدم بازگشت ارز اصرار دارند را به قوه قضاییه ارسال می کند.

دژپسند ادامه داد: در جلسه با کارآفرینان و صادرکنندگان،درخواست کردم ضمن بازگرداندن ارز به چرخه صادراتی،همه دست به دست یکدیگر دهیم و مانع از وقوع شوک به اقتصاد شویم.اگر تلاش شود راه های بازگشت منابع ارزی پیدا می شود. دولت ساز وکارهایی طراحی کرد تا این ارز بازگردد. در شرایط کنونی همانند دوران قبل از تحریم ها بازگشت ارز کار سهل و آسانی نیست و موانع و مشکلاتی پیش روی آن وجود دارد. برای مدیریت بهینه باید راه های فرعی پیدا کنیم که خوشبختانه صادرکننده ها این عزم را دارند که با دولت همکاری کرده و به مردم خدمت کنند.

انتهای پیام