توضیح و مهلت فرابورس درباره بانک زیانده اما دارای صف خرید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، افسانه اروجی معاون بازار فرابورس با اشاره به اطلاعیه ۲۲ مهر سال گذشته در خصوص بانک دی اعلام کرد: نحوه اجرای ماده ۴۲ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس در جلسه هیات پذیرش مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه طرح و مقرر شد در صورتی که شرکت های پذیرفته شده در بازار دوم فرابورس طبق صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شوند و برای سومین سال متوالی از شمولیت ماده مذکور خارج نشده باشند، نماد مشمول فرایند تعلیق شود و پس از دریافت مستندات مربوطه از شرکت موضوع جهت تصمیم‌گیری در خصوص اعطا یا عدم اعطای مهلت به علت پذیرش ارجاع شود.

در صورتی که ناشر جهت رفع دلایل ماده ۱۴۱ قانون تجارت برنامه و مستندات کافی ارائه کند ،هیات پذیرش می تواند حداکثر مهلت ۱۲ ماهه ای به ناشر بدهد.

رویه فوق جایگزین تصمیم اتخاذ شده در جلسه هیات پذیرش مورخ ۲۹ خرداد سال گذشته در خصوص بانک دی می شود. لذا در راستای اجرای مصوبه، "دی" طبق صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به اسفند سال ۹۵ و ۹۶( مدت دو سال متوالی) مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بوده و در صورت عدم خروج آن بانک از شمولیت ماده مذکور برای سومین سال متوالی، موضوع اعطای عدم اعطای فرصت در هیات پذیرش فرابورس طرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.

بنابراین گزارش، این بانک 640 میلیارد تومانی طی معاملات روز گذشته با رشد 4.3 درصدی قیمت و صف خرید روبرو بوده و در عملکرد 9 ماهه سال گذشته بالغ بر 3.8 هزار میلیارد تومان زیان شناسایی کرده است.

انتهای پیام