تصویب دو سند توسعه اقتصاد دیجیتالی و کار شایسته در هیأت وزیران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جلسه عصر دیروز هیأت وزیران که با حضور حسن روحانی برگزار شد، سند توسعه اقتصاد دیجیتالی، سند ملی کار شایسته و سیاست‌های اشتغال مبتنی بر سند ملی کار شایسته، فهرست مناطق کمتر توسعه یافته و بد آب و هوا برای برقراری فوق العاده‌های کارکنان دولت، ارائه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست توسط معاونت امور زنان و خانواده و فهرست لوایح اولویت‌دار به تصویب رسید.

براساس این گزارش، سند توسعه اقتصاد دیجیتالی با هدف تشویق و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و مقرر شده کسب و کارهای نوپا در اقتصاد دیجیتال از مقررات حاکم بر نظام اداری و مربوط به شرکت‌های بزرگ، مستثنی و با مقرراتی ساده‌تر و متناسب با دوره گذار مواجه شوند.

در صورت شکست احتمالی، مخاطره تعهدات مالیاتی، تأمین اجتماعی و ... برای این کسب و کارهای نوپا کاهش یافته و انگیزه این شرکت‌ها برای آغاز و رسمیت بخشیدن به فعالیت‌هایشان تقویت خواهد شد. با ساماندهی شرکت‌های نوپا در اقتصاد دیجیتال، امکان ارزیابی و نظارت دولت بر این کسب و کارها آسان‌تر می‌شود.

همچنین سند ملی کار شایسته و سیاست های اشتغال مبتنی بر سند ملی کار شایسته با هدف نیل به رشد و توسعه اقتصادی بر پایه عدالت نسبت به اعمال سیاست‌های اشتغالی، مهارت افزایی و ارتقای دانش حرفه‌ای و حمایت از مشاغل کوچک خانگی و دانش بنیان و مبتنی بر کاهش نرخ بیکاری حداقل به میزان هشت درصد سالانه در طول سال‌های اجرای قانون برنامه تنظیم شده است.

انتهای پیام