ترامپ : با ایران جنگ نمی کنم اما مانع از سلاح هسته ای می شوم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ترامپ با فاجعه بار خواندن سیاست باراک اوباما در توافق هسته‌ای به فاکس نیوز گفت: برجام توافق وحشتناکی بود و طبق آن ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به ایران پرداخت شد. حق بازرسی هم نداریم. از اینکه برای بازرسی از برخی سایت‌های مهم همچون سایت‌های نظامی اجازه داده نمی‌شود، نگران هستیم. به کشور دیگری که سلاح اتمی داشته باشد، نیاز نداریم به خصوص اگر این کشور ویژه باشد. 

وی افزود: در آغاز حضور در کاخ سفید، پنتاگون ۱۴ تا ۱۵ سایت دارای مشکل در خاورمیانه را نشان داد که هر یک از این مناطق به وسیله ایران تحریک شده بود. این فاجعه و ایران بسیار قوی بود. نمی‌توانم اجازه دهم ایران سلاح اتمی داشته باشد. به همین دلیل به توافق هسته‌ای ایران پایان دادم . جنگ به اقتصاد و مردم آسیب می‌رساند. اما در اینجا کسانی هستند که نمی‌خواهند خارج شوند. مجتمع‌های صنعتی نظامی ، علاقه مند ورود به جنگ هستند . 

ترامپ ادامه داد: افرادی به دنبال جنگ هستند و موقعیتی همچون ایران هم وجود دارد که نمی‌توان اجازه دسترسی به سلاح اتمی را به آن‌ داد اما کسی نیستم که با ایران وارد جنگ شوم. آمریکا حدود ۱۹ سال درگیر جنگ بوده و تصمیم دارم نیروهای نظامی به خانه بازگردند.

انتهای پیام