احتمال تغییر ساعت کاری ادارات در فصل گرما

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی مدقق مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر با تاکید بر این‌که همه تلاش و برنامه‌ریزی‌ها بر این مبنا است که با مدیریت مصرف بتوانیم تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم به ایسنا گفت: در حال حاضر به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده فکر نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم برنامه‌های مدیریت مصرف را اجرا کنیم.

وی از آغاز برنامه‌های مدیریت مصرف از نیمه خردادماه خبر داد و افزود: از نیمه خردادماه با افزایش دما و روی مدار آمدن بارهای سرمایشی، بحث اوج مصرف را خواهیم داشت. بر این اساس، برنامه‌های مدیریت مصرف شامل برنامه‌های تشویقی برای مشترکین صنعتی، کشاورزی، ادارات و تجاری است که با کاهش مصرف در ساعات اوج می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های مذکور یک سری برنامه هم برای سال 98 پیش‌بینی شده که علاوه بر توسعه در پاسخگویی بار بتوانیم برنامه‌های جدید را اجرا کنیم و میزان مدیریت مصرف را افزایش دهیم. در اجرای این برنامه‌ها، بحث الزام مطرح است و یکی از برنامه‌ها، تغییر ساعت کار اداری است و در حال مذاکره برای اخذ مجوز از مجموعه‌ها هستیم که در ساعت اوج، مصرف را کاهش دهند یا از مدار خارج شوند.

مدقق گفت: برای اجرای برنامه مذکور در حال اخذ مصوبه از استانداری‌ها هستیم و تقریباً همه استانداران موافقت کرده‌اند و امیدواریم با اجرای این برنامه برق هیچ مشترکی در فصل گرما قطع نشود.

انتهای پیام