مجوز افزایش سرمایه دو سهم مثبت و دارای صف خرید صادر شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو شرکت بورس کالا و چین چین که در جریان معاملات روز گذشته با رشد 4.2 و 3.6 درصدی قیمت و صف خرید روبرو بودند، مجوز افزایش سرمایه 50 و 80 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

بر این اساس، بورس کالا سرمایه اسمی را از 124 به 186 میلیارد تومان می رساند. 45 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت معادل 36 درصد از محل سود انباشته و 17 میلیارد تومان معادل 14 درصد از محل سایر اندوخته ها با هدف الزام در اجرای مصوبه چهارصد و نهمین صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس اعمال می شود.

تصویب افزایش سرمایه به مبلغ مذکور منوط به برگزاری مجمع فوق‌العاده با دستور جلسه افزایش سرمایه پس از مجمع سالانه و احراز کفایت سود انباشته پس از تصویب صورت‌های مالی سال گذشته و اعمال میزان سود تقسیمی مصوبه مجمع سالانه است.

همچنین شرکت چین چین که درخواست افزایش سرمایه 220 درصدی داده بود با اخذ مجوز 80 درصدی در مرحله اول، سرمایه فعلی را از 10 به 18 میلیارد تومان می رساند."غچین" این تامین مالی را از محل سود انباشته به منظور تکمیل و توسعه خطوط تولیدی صورت داده است.

مجمع فوق‌العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از 18 به 32 میلیارد تومان از دو محل آورده نقدی سهامداران و سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت دو سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز اقدام شود.

انتهای پیام