نخستین عرضه و معامله ۳ محصول از بزرگترین پالایشگاه و دو شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زهرا قهرمانی مدیر واحد کالا و انرژی کارگزاری ایساتیس پویا گفت: پس از پذیرش حلال 402 پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی و شمش فولادی شرکت های غلتک سازان و تارا شمش، کالاهای این شرکت ها توسط این کارگزاری برای اولین بار در بورس های کالایی آماده عرضه شد.

وی ادامه داد: کارگزاری ایساتیس پویا دارای رتبه الف از سازمان بورس و به عنوان کارگزار عرضه کننده پالایشگاه ستاره خلیج فارس (بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان) با پذیرش کالاهای مختلف آن سعی در گسترش معاملات محصولات پالایشی در بورس انرژی را دارد و پذیرش برش سنگین و حلال 402 تولیدی در همین راستا بوده و عرضه های متعدد گاز مایع، حلال 404، برش سنگین و نفتا طی چند وقت اخیر از فعالیت های واحد انرژی این کارگزاری است.

این مدیر افزود: در راستای رونق تولید ملی و پاسخ به نیاز بازار فرآورده های نفتی ، دیروز اولین عرضه حلال 402 پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از پر مصرف ترین گرید حلال انجام و طی آن 3 میلیون لیتر به قیمت پایه 48 هزار و 491 ریال عرضه شد که با استقبال زیاد مصرف کنندگان و تقاضای بیش از 16 میلیون لیتری و افزایش 17 درصدی قیمت پیشنهادی در نهایت به قیمت هر لیتر 56 هزار و 618 ریال معامله شد.

قهرمانی ادامه داد: دو روز پیش نیز برای اولین بار 2 هزار تن شمش بلوم شرکت غلتک سازان سپاهان (از زیر مجموعه های شرکت بورسی چدن سازان ) توسط این کارگزاری عرضه شد که با تقاضای 16000 تنی خریداران مواجه و با رقابت حدود 18 درصدی معامله شد. همچنین با توجه به پذیرش شمش فولادی شرکت تارا شمش یزد ، امروز نخستین عرضۀ این شرکت در رینگ صنعتی بورس کالا توسط این کارگزاری انجام می شود.

انتهای پیام