واکنش همتی به روند نزولی بازار ارز/ دلار 40 و 50 هزار تومانی رویا است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی با بیان اینکه سال 98 حدود 18.7 میلیارد دلار ارز صادراتی بازگشته است به خانه ملت گفت: طی دو ماه گذشته نیز روند بازگشت ارز صادراتی مناسب بوده و مولفه ایی به نام واردات در برابر صادرات به این بخش اضافه شده که طبق آن صادرکنندگان می‌توانند ارز را برای وارداتی که ثبت سفارش شده اختصاص دهند.

وی افزود: قله مقاومت را رد کرده‌ایم اما هنوز تلاش دشمنان شکست خورده ادامه دارد. این فشارها نمی‌تواند تأثیری داشته باشد چرا که دشمنان زمانی از دلار 40 و 50 هزار تومانی سخن می‌گفتند اما این اظهارات رویایی بیش نبود و طی ماه‌های آینده ثبات بیشتری حاکم خواهد شد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بسیاری از نوسانات بازار ارز سیاسی است، ادامه داد: مردم نباید وارد این بازار شوند چرا که ممکن است متضرر شوند. ظرف این دو هفته قیمت ارز حدود 2 هزار تومان کاهش یافته است. بنابراین توصیه می‌شود مردم با توجه به متغیرهای سیاسی تأثیرگذار در بازار ارز وارد آن نشوند.

به گفته همتی ذخایر کافی ارزی وجود دارد و بانک مرکزی هر زمانی اراده کند وارد بازار می‌شود کما اینکه گاهی وارد این بازار شده و نتیجه را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه حدود 6 میلیارد دلار ارز در دو ماه ابتدایی سال جاری برای کالاها تأمین شده، افزود: حدود 3 میلیارد دلار از این ارز به کالاهای اساسی و دارو اختصاص یافته که این کالاها اعم از برنج، روغن، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی بوده و بانک مرکزی پول آن را پرداخت کرده است.

همتی ادامه داد: بانک مرکزی این توان را دارد که ظرف دو ماه 6 میلیارد دلار ارز تأمین کند و اگر صادرکنندگان در این بخش به دولت کمک کنند می‌توان با سرعت بیشتری دوران تحریم‌ها را پشت سر گذاشت .

انتهای پیام