توضیح دو بانک منجر به رشد قیمت سهم و توقف نماد شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پر س،پست بانک و بانک گردشگری درخصوص نوسان قیمت سهام و نتیجه برگزاری مزایده،دست به شفاف سازی زدند که "وپست" با رشد 3 درصدی قیمت و "وگردش" با توقف نماد روبرو شد.

بر این اساس، "وپست" درخصوص رعایت ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس تهران اعلام کرد: از تاریخ گزارشگری قبلی(صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه منتهی به آذر ۹۷) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیت در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده است.

لذا به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام در روز های معاملاتی اخیر ناشی از عرضه و تقاضای بازار صورت پذیرفته است. بدیهی است در صورت وقوع هر گونه رویداد با اهمیت، مراتب طبق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

همچنین "وگردش" که در نظر دارد در راستای رعایت قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی مصوب سال ۹۴، نسبت به واگذاری تا سقف ۷۹ درصد از سهام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان با رعایت تمامی تشریفات و ضوابط و مقررات سازمان بورس و فرابورس اقدام کند،میسر به انجام این واگذاری در سال ۹۷ نشد اما فروش سهام این شرکت در سال جاری در دستور کار هیات مدیره قرار دارد که اطلاعات تکمیلی و شرایط فروش پس از طی مراحل داخلی و اخذ مصوبات مربوطه، متعاقباً از طریق کدال و روزنامه های قانونی به اطلاعات سهامداران و سرمایه‌گذاران خواهد رسید.

انتهای پیام