یک فوریت لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه امروز مجلس ، یک فوریت لایحه الحاق یک تبصره به ماده 6 قانون مبارزه با پولشویی با 147 رأی موافق تصویب شد.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در توضیح فوریت این لایحه به خانه ملت گفت: قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم به عنوان یک ضرورت برای بهبود نظام پولی و بانکی به طور خاص و عام تصویب شدند. در ماده 6 قانون مبارزه با پولشویی تکالیفی برای دستگاه‌هایی معین شده که علاوه بر بانک‌ها، بیمه‌ها، صندوق‌های بازنشستگی، وکلا و دستگاه‌های دیگر را مکلف به احتراز از پولشویی کرده است.

وی افزود: دستگاه ناظری در این ماده مشخص نشده بنابراین در لایحه مذکور تأکید کردیم تا بانک مرکزی، بیمه مرکزی و بورس به عنوان دستگاه‌های ناظر تعیین شوند زیرا با توجه به شرایط فعلی این اقدام لازم است.

جنیدی با بیان اینکه پولشویی به مشکلات دامن می‌زند، ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز نامه‌های متعددی نوشته و از پولشویی‌هایی که به نام دور زدن تحریم در شرایط کنونی انجام می‌شود اعلام نگرانی کرده است. این اقدام بخشی از تعهدات بین‌‌المللی است و به عنوان یک نقص در چارچوب قوانین داخلی هم باید رفع شود.

انتهای پیام