دفاعیات جدید داماد وزیر کار در دادگاه / پای معاون بانک مرکزی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، قاضی مسعودی مقام در ابتدای سومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی (داماد 36 ساله محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه و مدیرعامل گروه اقتصادی فاطمی که به اتهام 107 میلیارد تومان مال نامشروع در حال محاکمه است) و چند متهم دیگر این پرونده ، ضمن تفهیم مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آئین دادرسی کیفری به متهمین، گفت: در جلسه گذشته رضوی مطالبی را در دفاع بیان کرد و امروز هم به مدت ۱۵ دقیقه فرصت دارد ادامه مطالب را بیان کند و پس از آن وکیل وی دفاعیات را مطرح کنند.

رضوی پس از حضور در جایگاه گفت: گله‌ای نسبت به موضوعی دارم. تمامی تیترهای رسانه‌ها در دادگاه علنی حرف‌های قهرمانی است. به رسانه‌ها بگویید حرف‌های رضوی را هم پخش کنند. نمی‌گویم تیتر بزنند اما دادگاه علنی یعنی دفاع کنم و دفاعیات منعکس شود. هیچ یک از رسانه‌ها ادله را بیان نکردند به جز میزان و چند رسانه دیگر.

وی افزود: قهرمانی در مورد تبانی با یک خانم صحبت کرده و گفته با منشی اروپا گردی کردم در حالی که وی ۱۵ سال با من کار می‌کند. این خانم منشی بوده و با خانواده در آن سفر بوده است و از آن ۱۰۰ مورد ورود و خروج ۵۰ مورد فقط مربوط به عراق بوده. اروپاگردی در کار نبوده. کاسب و بازرگان بودم و طی ۱۰ سال گذشته بارها به اکراین و جاهای دیگر سفر کرده ام. در مورد علیمحمدی اگر به حاشیه‌ها پاسخ بدهم اصل کیفرخواست گم می‌شود. امروز  اسناد ۱۰ پراید ۵۰ میلیونی را آورده ام تا نشان دهم.

رضوی ادامه داد: به همه موارد کیفرخواست پاسخ دادم. گفتند گران نمایی، کامل توضیح دادم. در مورد ملک گفته شده هم درست است این ملک قبل از سال ۴۹ حدود ۱۳۰۰ متر بوده و بعد از آن به تشخیص شهرداری کاربری تغییر کرده و به ۵۰۰ متر تقلیل یافته و ملک با این متراژ قابلیت تجاری اداری دارد و بافت آن تغییر کرده که همه این موارد قبل از آمدن من انجام شده است.

قاضی مسعودی مقام گفت: بحث‌های حاشیه‌ای در این جا بی تأثیر است.

رضوی گفت: در مورد جعل در دادگاهی قرار منع تعقیب صادر شد. در جلد ۱۹ کیفرخواست در گزارشی از جرایم پولی و بانکی قرار منع تعقیب صادر شده و پس از اعتراض به این حکم صراحتاً قید عدم اعتراض آمده است. مدیرحقوقی فعلی بانک سرمایه به قرار منع تعقیب صادره اعتراض می‌کند و پس از آن صراحتاً اعلام شده نسبت به جعل سند رضوی اعتراض پذیرفته نیست.

وی خطاب به اهالی رسانه و حاضرین جلسه افزود: ادله به ادله موارد را بیان کردم. چرا برگ برنده در پرونده نیست؟ قهرمانی گفته بانک مرکزی چه کاره است؟

مسعودی مقام در این قسمت از متهم پرسید این نامه که می‌گوئید به امضای چه کسی است؟

متهم پاسخ داد: حنیفی معاون بانک مرکزی.

قاضی گفت: در پاسخ به نامه استعلام کردند؟ نامه زدید یا کسی با آقای همتی تماس گرفت؟ به هر حال بانک مرکزی به وظایف عمل نکرده چون یک استعلام ماه‌ها طول می‌کشد. اما پاسخ بعضی‌ها را سریع می‌دهند. در این زمینه باید پاسخگو باشند زیرا این اقدام خلاف قانون و مقررات است. قطعاً  حنیفی را خواهیم خواست که آیا صلاحیت این کار را داشته یا نه؟

انتهای پیام