آمریکا اعمال محدودیت ها علیه هواوی را کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ویلبور راس در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت تجارت آمریکا به هواوی اجازه خواهد داد قطعات ساخت آمریکا را به مدت سه ماه دیگر خریداری کند تا آن شرکت بتواند شبکه‌های فعلی را حفظ کرده و نرم‌افزارهای فعلی را  که دست مشتریان دارد، به روز رسانی کند. این اقدام برای کاهش موقت محدودیت‌ها  فقط به آن دلیل است که به خریداران تجهیزات ساخت هواوی فرصتی بدهد تا ظرف مدت کوتاهی آن تجهیزات را با محصولاتی از شرکت‌های دیگر جایگزین کنند.

وی افزود: به طور خلاصه این مجوز اجازه می دهد تا کسانی که در حال حاضر از گوشی های تولیدی هواوی یا پهنای باند روستایی آن شرکت استفاده می کنند، خدمات مورد اشاره را تا مدتی دریافت کنند. دولت آمریکا بعد از یک دوره ۹۰ روزه ارزیابی خواهد کرد که آیا لازم است کاهش محدودیت‌ها تمدید شود یا خیر.

هواوی که بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان است، هنوز از خرید بسیاری از قطعات الکترونیکی ساخت آمریکا برای تولید محصولات جدید محروم است و احتمالا مجوزهای خرید قبلی آن شرکت نیز دیگر تمدید نخواهد شد. از مجموع ۷۰ میلیارد دلار خریدی که هواوی در سال ۲۰۱۸ انجام داد، ۱۱ میلیارد دلار به جیب شرکت‌های آمریکایی رفته که برای هواوی، چیپ‌های چهارهسته ای و دیگر قطعات را تولید می کردند. این مجوز که تا ۱۹ آگوست سال جاری اعتبار دارد به هواوی هشدار می دهد زنجیره تامین آن شرکت ممکن است عواقب فوری، گسترده و غیرقابل پیش‌بینی برای مشتریان ایجاد کند.

انتهای پیام