سایپا ۱۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت های بیمه بدهکار و بحران زا شده است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، انجمن شرکت های بیمه‌ اعلام کرد: در آخرین جلسه شورای عمومی بر توافقات قبلی اعضا در خصوص نحوه وصول مطالبات از سایپا به عنوان بزرگترین بدهکار بیمه ای تاکید شد.

محمد علیپور دبیرکل این انجمن هم گزارشی از روند اجرای تخفیف 2.5 درصد توسط شرکت های عضو و آخرین اقدامات صورت پذیرفته در خصوص وصول مطالبات از سایپا ارائه کرد .

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی نیز با تاکید به اینکه انجمن باید سازوکاری طراحی کند تا شرکت‌های بیمه بتوانند مطالبات معوقه را وصول کنند، گفت: موضوع بدهی های معوقه، خسران جدی در صنعت بیمه است و شرکت هایی که با بدهکاران بزرگ صنعت پای میز قرارداد می نشینند به این بحران دامن می زنند.

براساس این گزارش، سایپا برای رفع این مشکل از شرکت های بیمه درخواست کرده بود با ایجاد سازوکاری، خودروهای این شرکت را بیمه شخص ثالث کنند تا پس از اخذ هزینه حق بیمه نامه شخص ثالث از خریداران، پول آن را به بیمه ها بپردازد.

با وجود اینکه سایپا به اخذ کامل حق بیمه از خریداران خودرو اقدام کرده و شرکت های بیمه نیز بیمه نامه‌های شخص ثالث را صادر کرده‌اند اما این خودروساز از پرداخت پول حق بیمه شخص ثالث دریافتی از خریداران به شرکت های بیمه خودداری می‌کند.

بدهی 1100 میلیارد تومانی سایپا سررسیده شده و بخش قابل توجهی از مطالبات بیمه ها از این شرکت هنوز به مرحله سررسید نرسیده است.

انتهای پیام