فروش اضطراری ۸.۱ میلیارد دلار تسلیحات آمریکایی به سه کشور عربی + علت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، مایک پامپئو با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید فروش اضطراری تسلیحات به کشورهای عربستان، امارات و اردن اعلام کرد: هدف از این کار بازداشتن ایران از ستیزه‌جویی است.

وی با اشاره به ارزش ۸.۱ میلیارد دلاری این فروش عجولانه سلاح به کشورهای عربی مذکور افزود:‌ تا عامل بازدارنده‌ای در برابر ستیزه‌جویی ایران باشد و ظرفیت‌های دفاع از خود برای شرکا ایجاد کند. این فروش‌ها از متحدان حمایت، ثبات را در منطقه تقویت کرده و به این ملت‌ها کمک می‌کند ضمن دفاع از خود در برابر ایران، آن را عقب برانند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاخیر در ارسال این محموله‌های تسلیحات می‌توانست باعث از دور خارج شدن سیستم‌های دفاعی کشورهای مذکور و ناتوانی آنها در زمان افزایش تنش‌ها در منطقه شود، گفت: این نگرانی‌های امنیت ملی در پی چندین ماه تاخیر کنگره در تصویب این قراردادها وخامت یافته بود.تسلیحات ارسالی برای ریاض، ابوظبی و امان شامل  قطعات یدکی جنگنده‌ها، ابزارهای شناسایی و اطلاعاتی، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی است.

پامپئو با تاکید بر اینکه چنین اقدامی فقط همین یک بار انجام گرفته و تکرار نخواهد شد،ادامه داد: این کار به‌سرعت شرکا را قادر می‌سازد تا ضمن دفاع از خود از تغییرات در موضع آمریکا در منطقه برای بازداشتن ایران حمایت کنند.

بنابراین گزارش،رسانه‌های آمریکایی شامگاه جمعه گزارش داده بودند،دونالد ترامپ قصد دارد رسماً به بهانه تشدید تنش‌ها با ایران، قوانین کنگره را دور زده و روند فروش چندین میلیارد دلار سلاح به عربستان و سایر کشورها را تسریع کند.

انتهای پیام