برنامه های همتی برای رونق بازار مسکن / تعیین سهم بانک ها در طرح ملی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در جلسه امروز مجلس با موضوع طرح ملی مسکن گفت: هرچند وظیفه بانک مرکزی ایجاد تعادل در بازار مسکن است اما بخش قابل توجهی از افزایش قیمت ، ناشی از تمایل مردم به خرید و حفظ ارزش دارایی‌ها است که انتظار می رود با تدابیری، قیمت مسکن با پشتیبانی بانک ها و اهتمام دولت کنترل شود.

وی با اشاره به مصوبه اواخر سال گذشته شورای پول و اعتبار برای افزایش وام ساخت مسکن ادامه داد: قرار است وام ساخت به وام خرید تبدیل و با افزایش دوره بازپرداخت وام ساخت به ۱۵ سال به قدرت خرید مردم نیز کمک شود. چرا که دولت به شکل جدی خواهان رونق مسکن بوده و امید  است با اقداماتی که در دستور کار است، بازار مسکن در سال جاری رونق داشته باشد.

به گفته این مقام مسئول ، سهم تسهیلات سال گذشته مسکن ۱۰۳ هزار میلیارد تومان بوده و انتظار می رود این سهم در مجموع اعتبارات تسهیلاتی به ۲۰ درصد برسد.

همتی با اشار به برنامه سال جاری وزارت راه برای تولید 400 هزار واحد مسکونی و توجه ویژه بانک مرکزی به این بخش، ادامه داد: بانک مسکن به تنهایی نمی تواند از تولید مسکن حمایت کند بنابراین اقدامات لازم برای تعیین سهم هر یک از بانک ها برای پشتیبانی از طرح ملی مسکن آغاز شده است.

انتهای پیام