نتیجه جلسه امروز سازمان بورس درباره دستورالعمل جدید بازار پایه اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرهامونی درباره جلسه امروز سازمان بورس و مربوط به دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس که با حضور رئیس و معاون نظارت بر بورس ها و ناشران ، اعضا دو کانون کارگزاران و نهادهای سرمایه گذاری و... برگزار شد به بورس پرس گفت : در این جلسه ابتدا گزارش جامع و مفصلی از ابعاد بازار پایه ، وضعیت بنیادی ، شرایط شرکت ها و معاملات ، نگرانی های ناشی از دستکاری قیمت و فروش سیگنال و... ارایه شد.

وی ادامه داد: در این میان مسئولان دو کانون هم پیشنهاداتی را مطرح کردند و در نهایت مقرر شد تا شنبه آینده همه نظرات و پیشنهادات کتبا" در 5 محور به سازمان بورس و شرکت فرابورس ارایه تا تصمیم گیری شود.

این مقام مسئول افزود: این 5 محور شامل اجرای قطعی (دفعی) یا تدریجی مفاد دستورالعمل و پیشنهادات ، مخفی بودن سفارشات خرید و فروش ، "لات سایز" (تخمین میزان ریسک نسبت به سرمایه) با مواردی چون محدود کردن حجم معاملات خریداران و فروشندگان ، امتحان از فعالان و ... ( که مصوبه فرابورس نبوده و قرار بود در دو مرحله اجرا شود)، تعداد روزهای معاملات سهام ( دو یا سه روز در هفته) و دامنه نوسان نیم تا یک درصدی بود.

هامونی با بیان اینکه همه فعالان حقیقی و حقوقی می توانند اقدام به اعلام نظرات و پیشنهادات به دو کانون کارگزار بورس و نهادهای مالی کنند تا مورد بررسی قرار گیرد در برابر این سئوال که آیا در این جلسه مسائل شرعی هم مطرح شد یا خیر به بورس پرس گفت: بررسی مسائل شرعی دستورالعمل جدید بازار پایه فرابورس توسط کمیته فقهی و در اولین جلسه انجام خواهد شد.

وی در مورد زمان تقریبی اجرای دستورالعمل جدید بازار پایه هم گفت: فرابورس آمادگی کامل اجرا را دارد اما بعد از جمع بندی نهایی و تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و نظر شورای عالی بورس ، زمان بندی جدید اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام