توضیح معاون فرابورس درباره بازگشایی "دکپسول" و بسته شدن دامنه نوسان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، افسانه اروجی درباره بازگشایی امروز نماد شرکت ژلاتین کپسول که با دو پیام متفاوت بدون محدودیت و با محدودیت باز شد و با دامنه نوسان 5 درصدی و 619 تومانی هر سهم کشف قیمت شد به بورس پرس گفت: این تصیم طبق دستورالعمل معاملات و ابلاغیه سازمان بورس گرفته شد و کاملا" قانونی بود.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ، برای بازگشایی نماد باید دو آکشن انجام شود . در آکشن اول و دو روز قبل ، قیمت گذاری نامناسب و دور از واقعیت های "دکپسول" منجر به عدم تایید ابطال معاملات و توقف یک روزه نماد شد. امروز هم با اعلام بازگشایی بدون محدودیت دامنه نوسان این شرکت و در پایان فرصت 30 دقیقه ایی حراج ناپیوسته، قیمت 1450 تومانی برای خرید هر سهم وارد سامانه شده بود که بالاتر از قیمت دو روز قبل و باز هم غیر واقعی بود.

این مقام مسئول افزود: بنابراین در همان دقیقه 30 و به منظور جلوگیری از انجام معاملات غیرواقعی و عدم تایید مجدد و همچنین پیش گیری از ادامه توقف نماد ، تصمیم گرفته شد بازگشایی نماد این شرکت با محدودیت دامنه نوسان باز شود. چرا که در صورت انجام معامله با قیمت 1450 تومانی هر سهم ، باز هم معاملات تایید نمی شد و به دلیل مشکلات فنی ، یک روز هم باید برای ابطال معاملات ، صرف و نماد متوقف می شد.

اروجی با اشاره به ماده 12 مکرر 8 دستورالعمل انجام معاملات در فرابورس ، ادامه داد: طبق ابلاغیه سال گذشته سازمان بورس، در صورت بروز اشکلات فنی در سامانه معاملات ، مدیران بورس ها می توانند ساعت شروع ، خاتمه و طول جلسه معاملاتی یک یا گروهی از نمادها را تغییر دهند و یا انجام معاملات را متوقف کنند.

انتهای پیام