سایپا ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر می کند / جزئیات پنجمین تامین مالی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا ابوترابی اعلام کرد: صکوک مرابحه شرکت سایپا به ارزش 400 میلیارد تومان جهت خرید قطعات و مجموعه های تولید خودروی مورد نیاز، هفته آینده از طریق بورس تهران عرضه می شود.

این اوراق 4 ساله و با نرخ 16 درصد است که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می شود.بانک ملی ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده تامین سرمایه لوتوس پارسیان است. شرکت کارگزاری بانک ملی نیز عامل فروش، شرکت مگاموتور حق العمل کار و سپرده گذاری مرکزی عامل پرداخت این اوراق است.

در این اوراق، شرکت واسط مالی دی چهارم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز سایپا (بانی) را نقداً از طریق شرکت مگاموتور (حق العمل کار) از فروشندگان خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود در سررسیدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و سپرده گذاری مرکزی به دارندگان اوراق پرداخت کند.

بنابراین گزارش، سایپا پیش از این، چهار بار از طریق انتشار صکوک مرابحه و اجاره در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده است.

انتهای پیام