سایت بازار متشکل ارزی معرفی شد / پاسخ به نقش فرابورس و چند ابهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد در جلسه هیات مدیره بازار متشکل ارزی با صرافان،پرسش‌ها و ابهاماتی نظیر نقش فرابورس در این بازار، کارمزد معاملات، حق عضویت ، نحوه انتخاب سهامداران  دوره زمانی پرداخت حق اشتراک، ناعادلانه بودن تساوی حق اشتراک برای صرافی‌های کوچک و بزرگ، نامشخص بودن تکلیف ارز خریداری‌شده در صورتی که بعد از 10 روز به‌فروش نرسد، نامشخص بودن بازارساز اصلی این بازار، نقش بانک مرکزی در بازارسازی و... مطرح شد .

در این باره محمود شکسته‌بند مدیرعامل بازار متشکل ارزی گفت:هیجانات و نابسامانی‌هایی که در بازار ارز به‌وجود آمد باعث شد بانک مرکزی به‌فکر ساماندهی و تشکیل بازاری بیفتد که در آن نرخ واقعی خرید و فروش صرافان معین شود.بازار متشکل ارزی بین صرافان و خریداران قرار می‌گیرد، معاملات واقعی هستند و هیجانات کاذب نمی‌تواند در نرخ‌ها تأثیرگذار شود و در نتیجه قیمت‌ها به ثبات می‌رسد.

وی ادامه داد: نسخه آزمایشی پایگاه اینترنتی بازار متشکل ارزی به‌آدرس www.ice.ir قابل مشاهده شده و نرخ‌های روزانه نیز به‌روی این پایگاه قرار داده می‌شود.

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی نیز از مطالبات و دغدغه‌های مطروحه صرافان در خصوص عملیاتی شدن بازار و سازوکارهای پیش‌بینی‌شده برای فعالیت آنها بر لزوم توجه کامل به بحث‌های فنی و اجرایی طرح‌شده از سوی صرافان تأکید و اعلام کرد شخصاً دغدغه‌های مطرح‌شده را طی هفته آینده در جلسات با صاحب‌نظران و فعالان بازار بررسی و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام