انتقاد از عدم اجرای تکلیف وزارت نفت به توزیع رایگان ۴ میلیون تن قیر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیم یارمحمدی با اشاره به مصوبه دیروز کمیسیون اقتصادی دولت برای اجرای بند "ه" تبصره یک قانون بودجه سال 98 به خانه ملت گفت: این بند مربوطه به توزیع قیر رایگان در سال جاری میان 31 استان است. بر اساس بندهای تبصره یک قانون بودجه سال جاری، وزارت نفت مکلف به توزیع 6 هزار میلیارد تومان معادل 4 میلیون تن قیر است، اما متأسفانه بعد از گذشت حدود سه ماه از سال جدید مصوبه مجلس هنوز عملیاتی نشده بود.

وی افزود: همچنین بر اساس ماده یک بند ه تبصره یک قانون بودجه، 48 درصد از سهمیه قیر رایگان برای اجرای طرح های عمرانی به ویژه اجرای پروژه راه های روستایی به وزارت راه  تحویل داده خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی دغدغه اصلی نمایندگان مجلس، توزیع عادلانه قیر میان استان ها است. وزارت نفت و راه باید بر اساس گزارش استان ها، میزان سهم قیر رایگان را تعیین و ارائه کنند. زیرا استانی مانند سیستان و بلوچستان در سال های گذشته به دلیل سوء مدیریت نتواسته از ظرفیت قیر رایگان برای اجرای پروژه ها استفاده کند. از این رو زمان بسیار مناسبی برای تحقق این مسئله است تا استان محرومی مانند سیستان و بلوچستان بهره مند شود.

یارمحمدی گفت:  وزارت نفت در توزیع قیر رایگان سال های گذشته ، بدهی بالایی به استان ها دارد و سال گذشته حدود 67 درصد از قیر رایگان را توزیع کرد و تمام تعهدات این وزارتخانه عملیاتی نشد. کمیسیون عمران مجلس هم گزارش عدم تأمین قیر رایگان را به قوه قضائیه ارسال کرد.بنابراین وزارت نفت باید هر چه سریع تر تعهدات سال جاری و بدهی ها سال های گذشته را عملیاتی کند.

انتهای پیام