پذیرش یک شرکت جدید در بورس و اخراج مشروط یک شرکت قدیمی

حسن قالیباف اصل در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به برگزاری جلسه امروز هیات پذیرش بورس اوراق بهادار اظهار داشت: در این جلسه وضعیت شرایط حضور شرکت تهران شیمی مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت 14.8 میلیارد تومانی به دلیل عدم رعایت حداقل سرمایه 20 میلیارد تومانی شرکت های بورسی ، نمره نامناسب اطلاع رسانی و میزان اندک و 3 درصدی سهام شناور آزاد نتوانسته شرایط ادامه حضور در بورس را احراز کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شده مدیران " شتهران " با کارشناسان بورس جلسه ایی را برگزار و در این موارد تصمیم گیری کنند . درصورتی که نتوانند حداقل شرایط های تعیین شده در دستورالعمل را احراز کنند از بورس اخراج و به فرابورس منتقل می شود.

براساس این گزارش، بررسی های بورس پرس نشان می دهد شرکت تهران شیمی از 5 اسفند 74 با قیمت 575 تومانی هر سهم وارد بورس شده و بازدهی سهام آن در یک سال اخیر بیش از 126 درصد بوده است. در ترکیب سهامداری " شتهران" اشخاص حقیقی حضور دارند و یک شخصی حقیقی مالک 42 درصد سهام آن است.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر تصمیم امروز هیات پذیرش بورس اوراق بهادار ، توضیح داد: در این جلسه با پذیرش شرکت واسپاری ملت ( شرکت لیزینگ ملت ) وابسته به گروه مالی ملت موافقت شد.

قالیباف اصل افزود: این شرکت فعال در حوزه لیزینگ ماشین آلات سنگین، حمل و نقل و تجهیزات با سرمایه فعلی 80 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس پذیرفته شده و بعد از طی مراحل لازم نماد آن درج خواهد شد.

براساس این گزارش، جزئیات و برنامه های شرکت واسپاری ملت ( شرکت لیزینگ ملت ) متعاقبا" توسط مسئولان گروه مالی ملت اعلام و منتشر خواهد شد.

انتهای پیام